اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت لازمه بهبود شفافیت‌ است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرایی شدن اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت بیشتر برای افرادی که در بیرون به این ارگان‌ها و سازمان‌ها نگاه می‌کنند می‌تواند مفید باشد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در خصوص اجرایی شدن اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت به خبرنگار شانا گفت: معتقدم روابط مالی این دو (دولت و شرکت ملی نفت ایران) هم‌اکنون نیز شفاف است، اما این آیین‌نامه بدون‌شک برای افرادی که در بیرون به این سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نگاه می‌کنند می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: هرچند این آیین‌نامه می‌تواند در بحث شفافیت مسائل مالی مفید باشد، اما این‌گونه هم نیست که بگوییم الان شفافیتی وجود ندارد، بلکه این آیین‌نامه شفافیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شانا، وزارت نفت در دولت سیزدهم به‌منظور شفافیت فعالیت‌ها و فرآیندهای خود اقدام‌های اساسی را در پیش گرفت. از تکمیل و راه‌اندازی سامانه مجوزها گرفته تا اصلاح رابطه مالی با دولت و پیشگامی در پاسخگویی و دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله فعالیت‌هایی بوده است که در دوره یک‌ساله دولت سیزدهم به‌طور جدی پیگیری شد.

وزارت نفت همچنین با پیوستن به پنجره خدمات هوشمند دولت، دسترسی مخاطبان را به خدمات خود تسهیل و با تکمیل و توسعه سامانه شفافیت، این وزارتخانه به‌منظور تسهیل شفافیت فعالیت‌ها و فرآیندهای خود برای جامعه اقدام کرد.

کد خبر 462798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =