فصلی نو از همکاری‌های ایران و روسیه آغاز شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون به‌ویژه بعد از دومین همایش اقتصادی خزر، فصلی نو از همکاری‌ها بین ایران و روسیه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی امروز (یکشنبه، ۱۷ مهرماه) در مصاحبه‌ با رادیو گفت‌وگو درباره دومین نشست مجمع اقتصادی خزر و فصل تازه روابط بانکی و تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: با توجه به اتفاق‌های چند ماه اخیر و تغییر روابط اقتصادی کشور روسیه با کشورهای اروپایی، ظرفیت‌هایی تازه برای همکاری ایران و روسیه فراهم شده است، البته این ظرفیت‌ها پیش‌تر هم ایجاد شده بود، اما یا عملیاتی نشده بود یا آنها را به‌طور کامل اجرایی نکرده بودیم.

وی همکاری‌ ایران و روسیه در بخش‌های مختلف و توافق‌های شکل‌گرفته برای تبادلات تجاری بین دو کشور را ظرفیتی برای افزایش سطح روابط اقتصادی قلمداد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به کشور روسیه در ۶ ماه نخست امسال، تصریح کرد: این مقدار افزایش نشان می‌دهد حرکتی نو در افزایش همکاری‌های اقتصادی آغاز شده است، اما با این تفاوت که پیش‌تر در تراز منفی حرکت می‌کردیم، اما اکنون به‌تدریج می‌توانیم تراز منفی را هم جبران کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه در نشست مجمع اقتصادی خزر تأکید بر تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه بود، گفت: هم‌اکنون به‌ویژه پس از برگزاری این نشست، فصلی نو از همکاری‌ها آغاز شده است، همچنین این امکان وجود دارد که به‌صورت موازی با دیگر کشورهای دنیا نیز روابط اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت، هفته گذشته در حاشیه دومین همایش اقتصادی دریای خزر در مسکو و در نشست هم‌اندیشی با ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی فدراسیون روسیه، به تفاهم‌نامه‌های موجود به ارزش ۴۰ میلیارد دلار بین دو کشور ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: دولت ایران برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی روسیه در بخش نفت و گاز، مشارکت در میدان‌ها، سوآپ فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی آماده است.  

کد خبر 462805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =