آرامکو نفت مشتریان آسیایی را با حجم کامل تأمین می‌کند

سعودی آرامکو اعلام کرد که در ماه نوامبر کل نفت مورد نیاز مشتریان آسیایی را با وجود کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس، تأمین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند منبع مطلع از برنامه‌های بارگیری محموله‌های صادراتی نفت خام عربستان روز دوشنبه (۱۸ مهرماه) اعلام کردند که سعودی آرامکو به حداقل هفت مشتری در آسیا اطلاع داده است که در ماه نوامبر و پیش از فصل زمستان حجم کامل نفت مورد نیاز آنها را تأمین می‌کند.

به گفته این منابع، عربستان با وجود کاهش احتمالی تولید با برداشت از ذخیره‌سازی‌ها، عرضه نفت به مشتریانش در آسیا را ثابت نگه می‌دارد.

تخصیص کامل عرضه نفت به مشتریان از سوی آرامکو با وجود تصمیم ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای انجام می‌شود.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در این باره گفته بود که کاهش واقعی عرضه حدود یک تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

تحلیلگران انتظار دارند که عربستان، امارات متحده عربی و کویت بخش عمده کاهش عرضه را عهده‌دار خواهند شد زیرا دیگر اعضای اوپک‌پلاس از اهداف تولید خود عقب بوده‌اند.

شرکت مشاوره‌ای فکتس گلوبال انرژی (FGE) انتظار دارد هدف تولید نفت عربستان در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش حدود ۵۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

عربستان همچنین قیمت نفت خام خود را به‌منظور عرضه به مشتریان آسیایی برای ماه نوامبر با وجود انتظار قیمت‌های بالاتر بدون تغییر نگه داشته است زیرا به‌دنبال هدف حفظ سهم بازار خود در منطقه است.

کد خبر 462848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =