افت قیمت نفت در پی تقویت دلار و تشدید شیوع کرونا در چین

تشدید موارد ابتلا به کرونا و به‌دنبال آن نگرانی درباره شرایط تقاضای جهانی نفت در کنار تقویت دلار آمریکا، قیمت نفت کاهش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) به‌دلیل تقویت دلار آمریکا و در عین حال تشدید موارد ابتلا به ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) در چین و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره کند شدن تقاضای جهانی، قیمت نفت پس از کاهش نزدیک به ۲ درصدی در معاملات روز دوشنبه (۱۸ مهرماه) باز هم کاهش یافت. 

قیمت نفت خام شاخص برنت پس از کاهش یک دلار و ۷۳ سنتی در جلسه معاملاتی پیشین، در ساعت ۳ و ۴۲ دقیقه روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳ درصد افت به ۹۵ دلار و ۹۲ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از تجربه کاهش یک دلار و ۵۱ سنتی در معاملات روز دوشنبه،  امروز هم با ۴۰ سنت یا ۰.۴ درصد افت ۹۰ دلار و ۷۳ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره و تنش‌های ژئوپلیتیک که سرمایه‌گذاران را نگران کرده است، روز سه‌شنبه افزایش یافت.

بالا رفتن ارزش دلار همراه با افزایش قیمت نفت برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند، تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد.

لائل برینارد، نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه (۱۸ مهرماه) گفت: افزایش نرخ بهره تا به امروز باعث کند شدن روند رشد اقتصادی شده است و فشار کامل سیاست‌های سخت‌تر تا ماه‌های آینده احساس نخواهد شد.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد ریسرچ (ANZ Research) در یادداشتی می‌گویند: «داده‌های مربوط به آمار بالای اشتغال، انتظارها را برای افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی تقویت کرده است و این شرایط سبب حفظ ریسک کاهشی برای تقاضای جهانی نفت می‌شود.

کد خبر 462900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =