ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز در رسانه‌ها

معاون وزیر نفت در امور گاز بر ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز طبیعی در رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی که به استان ایلام سفر کرده است، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه شرکت گاز استان ایلام با تأکید بر در اولویت قرار گرفتن خدمات‌ گازرسانی به استان‌های محروم و کمتربرخوردار کشور که از خواسته‌های رئیس‌جمهوری، وزیر نفت و مجموعه شرکت ملی گاز ایران است، گفت: دولت سیزدهم امید مردم مستضعف و استان‌های کم‌برخوردار است، از این رو دامنه خدمات شرکت‌های گاز استانی در گازرسانی به مناطق محروم کشور باید دوچندان شود تا مردم خدمات نظام را بیشتر لمس کنند. 

وی با بیان اینکه شرکت‌های گاز استانی خط مقدم خدمت‌رسانی و روبه‌رویی با مشترکان هستند و شرکت گاز استان ایلام هم در ارائه خدمات به مردم استان به‌ویژه مناطق محروم و روستایی، بسیار موفق عمل کرده، اظهار کرد: بهینه‌سازی مصرف گاز، مقاوم‌سازی و هوشمندسازی سه شعار محوری شرکت ملی گاز ایران است که شرکت‌های گاز استان هم ‌باید برای تحقق آنها تلاش کنند و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، از این رو مقاوم‌سازی و هوشمندسازی باید هرچه سریع‌تر در دستورکار شرکت‌های گاز استانی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و توجیه مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز باید همواره در دستور کار باشد، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های شنیداری و دیداری، خبرگزاری‌ها، مطبوعات، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و ائمه جمعه می‌توان آحاد مختلف مردم را به فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف گاز تشویق کرد.

چگنی همچنین با بیان اینکه انتظار و اولویت شرکت ملی گاز ایران و مجموعه وزارت نفت از شرکت‌های گاز استانی، مشتری‌مداری و حفظ کرامت است، افزود: طرح تکریم ارباب رجوع، مشتری‌مداری و حفظ کرامت مشتریان، خدمات‌رسانی به مناطق محروم، توجه به مناطق روستایی و خدمت بی‌منت به مردم در دولت سیزدهم اولویت دارد.

وی ادامه داد: استان ایلام با وجود سابقه تمدن بسیار بالا و وجود مردمی پرافتخار و قابل احترام، از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف‌ استان‌های کمتربرخوردار کشور است، بنابراین باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد. این استان در دولت‌های پیش کمتر مورد توجه قرار گرفته اما دولت سیزدهم با رویکرد و شعار کار و کرامت برای توسعه همه‌جانبه آن برنامه دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه رهبر انقلاب در زمان دفاع‌ مقدس از این دیار به‌عنوان دژ مستحکم کشور یاد کرده‌اند، بیان کرد: ایلام قدمگاه شهدا و در عین حال با افتخار، قدمگاه زوار اباعبدالله (ع) است؛ منطقه‌ای که به مدد و تلاش مسئولان و با توجه به اینکه دولت توجه به مناطق محروم را در دستور کار قرار داده، روز به روز در حال پیشرفت است.

چگنی با تأکید بر اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری و روستایی ایلام بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: تلاش مدیرعامل و مجموعه شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق شهری و روستایی قابل تقدیر است و انتظار می‌رود روستاهای باقی‌مانده استان که قابلیت گازرسانی دارند نیز در کمترین زمان ممکن، از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

محمود کشاورز، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام هم در این نشست با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مندند، اظهار کرد: اکنون ۲۶ شهر و ۵۲۳ روستا از گاز طبیعی برخوردارند، گازرسانی به ۳۹ روستای دیگر در حال اجراست، ۳۱ روستا در برنامه آینده قرار دارد و ۳۵ روستای دیگر استان هم فاقد توجیه گازرسانی است.

وی تصریح کرد: امسال تعداد قابل‌توجهی از مناطق روستایی استان گازرسانی خواهند شد که با تکمیل این پروژه‌ها، ضریب‌ نفوذ گاز در روستاها به ۹۹ درصد می‌رسد و به این ترتیب، پرونده گازرسانی استان برای روستاهای دارای قابلیت گازرسانی بسته می‌شود.

کد خبر 462977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =