ساختار سازمانی تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بازنگری می‌شود

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران با حضور در تأسیسات ذخیره‌سازی سراجه، از بازنگری ساختار سازمانی این تأسیسات خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ولی‌الله دینی در نشست با مدیر و دیگر اعضای هیئت رئیسه منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، هدف از  بازدید از این منطقه را شناسایی ایرادهای سازمانی تأسیسات ذخیره‌سازی سراجه اعلام و اظهار کرد: برای این تأسیسات، یک ایستگاه تقویت فشار گاز تعیین شده، اما این مجموعه ایستگاه تقویت فشار گاز نیست و به‌دلیل اینکه مجموعه پالایشگاهی و ذخیره‌سازی است، دامنه وظایف آن بسیار متفاوت و گسترده خواهد بود و هم‌زمان در همه مواقع سال در حال بهره‌برداری و تعمیرات اساسی است که باید به‌درستی تحلیل و برای آن سازمان بسیار بزرگ‌تری در نظر گرفته شود، زیرا در غیر این صورت به مرور زمان نیروی انسانی و تجهیزات دچار استهلاک خواهد شد.

وی اهمیت تأسیسات ذخیره‌سازی سراجه را در فصل زمستان و در مواقع ضروری بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در فصل زمستان استخراج ۹ میلیون مترمکعب گاز این تأسیسات و تزریق آن به شبکه  انتقال گاز به اندازه ۹۰ میلیون مترمکعب دارای ارزش است و این پوشش می‌تواند نقش راهبردی و تعیین‌کننده‌ای در قطع نشدن گاز شمال غرب ایران و به تبع آن صادرات مداوم گاز داشته باشد.

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: برخی اقدام‌ها مانند افزایش رتبه سازمانی و اقدام‌هایی که تاکنون انجام شده، موقتی و با اثر محدود بوده است، بنابراین این تأسیسات در شرکت انتقال گاز به‌صورت ویژه بازنگری می‌شوند.

دینی اجرای مرحله دوم تأسیسات ذخیره‌سازی سراجه را در آینده بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: به‌دلیل اینکه مصرف گاز در نیمه بالای کشور با وجود سرمای فراوان بسیار بیشتر است، این تأسیسات نقشی ویژه‌ و افزایش توان آن هم برای شرکت ملی گاز ایران اهمیتی بسیار بالای دارد.

کد خبر 463137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =