نشست کارگروه بهره‏‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی برگزار شد

نشست کارگروه بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی در دوره تازه به‌منظور اجرایی‌ کردن برنامه جامع نظام بهره‌وری کشور و آئین‌نامه نظام مدیریت بهره‌وری صنعت نفت و عمل به تکالیف و آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، این نشست به‌منظور ایجاد زمینه ارتقای این مهم در شرکت و بررسی نتایج حاصل از پایش پروژه‌های مرتبط و سنجش شاخص‌‏های سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، برگزار شد.

محمود شفیعیان، رئیس مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری، به‌عنوان دبیر کمیته بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره این نشست اظهار کرد: در این نشست که با حضور مدیرعامل، اعضای کارگروه یادشده و جمعی از مسئولان ارشد سازمان برگزار شد، پایش فصلی برنامه‌های امسال ارتقای بهره‌وری سازمان، مصوب سازمان ملی بهره‏‌وری کشور و بازتاب نتایج آن به شرکت ملی نفت ایران و برنامه‌ریزی برای اجرای نشست‌های آموزشی مرتبط با حوزه بهره‌وری برای مدیران و کارشناسان به‌صورت مجزا، از جمله مهم‌ترین مواردی بود که مطرح‌ شد.

وی افزود: ارائه و بررسی برنامه‌های ارتقای بهره‌وری سال ۱۴۰۲ در کارگروه‌های تخصصی ستاد و شرکت‌های تابع و ارسال به‌موقع نتایج آن در نشست آینده کارگروه بهره‌وری شرکت، تسهیل‌گری ویژه از سوی اداره مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری به‌منظور تعریف برنامه‌ها و شاخص‌های آن برای مدیریت‌ها و اداره‌های ستادی و شرکت‌های تابع و امکان‌سنجی و بررسی انتخاب و استفاده از خدمات شرکت‌های مشاور برای ارتقای این مهم نیز از دیگر مصوبه‌های نشست به‌شمار می‌رود.

به‌منظور ایجاد انگیزه در بخش‌‏ها و کارکنان دخیل در تدوین، اجرا و پایش برنامه‌های ارتقای بهره‌وری، طرح پیشنهادی تخصیص ضریب در پاداش بهره‌‏وری کارکنان از سوی کمیته بهره‌وری با پیشنهاد دبیر کمیته مطرح و مقرر شد بررسی و مراتب در نشست آینده برای تصمیم‏‌گیری ارائه شود.

بر اساس این گزارش، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و رئیس کمیته بهره‌وری شرکت، با برشمردن اهمیت نقش شرکت‌های دولتی در اقتصاد کشور با توجه به سهم ۴.۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی و از طرفی بودجه هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان این شرکت‌ها در مقابل بودجه عمومی هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰، خواستار پیاده‌سازی و ارتقای چرخه بهره‌وری در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و همچنین شرکت‌های تابع شد.

وی افزود: از این رو باید تمامی مدیران و کارکنان شرکت‌ها با همراهی یکدیگر، نسبت به اشاعه فرهنگ استفاده کارا از منابع و اثربخشی حداکثری نهاده‌های منتج به توسعه مأموریت‌های محوله سازمان همت کنند و از فرصت ایجاد شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ به‌نحو شایسته بهره گیرند.

رئیس کمیته بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی، پس از ارائه گزارش اداره مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری از اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های پیش رو در این‌ باره مکلف کرد که اداره یادشده، با جمع‌آوری دیدگاه‌های همه ارکان مرتبط در شرکت، طرح‌های امسال را پیاده‌سازی و با تجربه‌اندوزی از درس‌آموخته‌های آن، برنامه‌های سال ۱۴۰۲ را گردآوری، یکپارچه‌سازی، تدوین نهایی و منتشر کند.

کد خبر 463276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =