بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس به اهداف واگذار شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با فروش بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، بزرگ‌ترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی ایران به ثبت رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسین قربان‌زاده اظهار کرد: رقابت بر سر بلوک ۵۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۱۲ درصد سهام این شرکت را شامل می‌شود، در حالی از روز شنبه (هفتم آبان‌ماه) آغاز شد که پس از سه روز رقابت نفس‌گیر، سرانجام امروز (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) این رقابت پایان یافت تا بزرگ‌ترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی در کشور به ثبت برسد.

وی تصریح کرد: در حالی رقابت بر سر این بلوک ۱۲ درصدی با عدد ۱۳۹۷ تومان برای هر سهم این شرکت در روز شنبه آغاز شد که سرانجام امروز با قطعی شدن این معامله به قیمت ۱۸۵۱ تومان برای هر سهم، در یک رقابت نفس‌گیر بلوک «فارس» با ثبت افزایش ۳۲ درصدی نسبت به قیمت پایه، به فروش رسید.

رقابت برای تصاحب این بلوک در روز شنبه به قیمت پایه هر سهم ۱۳۹۷ تومان و ارزش کل پایه ۸۲ هزار میلیارد تومان در حالی میان دو شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و پالایشگاه نفت تهران آغاز شد که در پایان نخستین روز این رقابت، هر سهم «فارس» به عدد ۱۵۵۶ تومان رسید.

همچنین روز یکشنبه و در پایان دومین روز رقابت بر سر این بلوک ۵۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی این شرکت، این عدد به ۱۶۴۷ تومان رسید؛ تا بدین ترتیب امروز (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) و سومین روز از این مزایده، رقابت بر سر بلوک شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داشته باشد و سرانجام این معامله پس از سه روز رقابت نفس‌گیر در عدد ۱۸۵۱ تومان برای هر سهم این شرکت و ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به پایان برسد.

گفتنی است در شرایطی معامله سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) به قیمت پیشنهادی ۱۸۵۱ تومان قطعیت یافت که معامله این بلوک ۱۲ درصدی، افزایش دو و نیم برابری را نیز نسبت به قیمت تابلوی «فارس» به ثبت رساند.

کد خبر 463515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =