توسعه امنیت ایران در جهان با توسعه صادرات گاز

معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد که توسعه صادرات گاز، افزون بر تولید ثروت، توسعه امنیت کشور در جهان است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منصور سعد در همایش پدافند غیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: صنعت نفت و گاز از بخش‌های راهبردی کشور از نظر سرمایه‌ای و اقتصادی به‌شمار می‌رود که از منظر پدافند غیرعامل بسیار آسیب‌پذیر است. از سویی، ایران از نظر ذخایر گازی در رتبه دوم جهان قرار دارد، اما متأسفانه در حوزه مصرف گاز با توجه به جمعیت، جایگاه مطلوبی ندارد، بنابراین باید تلاش کرد ایران در بخش بین‌الملل و تجارت گاز در جایگاه شایسته‌ای قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ اسلامی در کشور نهادینه نشده؛ این درحالی است که می‌توان با مصرف بهینه، صرفه‌جویی انرژی و توسعه صادرات گاز، افزون بر تولید ثروت، امنیت کشور را در منطقه و سطح جهان افزایش داد.

معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: مهم‌ترین تهدید امروز در حوزه سایبری است، زیرا امکان فلج کردن کشورها را دارد و شاهدیم که آمریکا در کنار ارتش نظامی خود، ارتش سایبری برای حمله و دفاع تشکیل داده است.

سعد با بیان اینکه زمانی که بحث تهدید مطرح می‌شود، منظور حمله نظامی نیست، زیرا در شرایط کنونی تهدیدها متنوع است، اظهار کرد: ایران با دو دسته تهدید روبه‌روست؛ یکی از آنها تهدیدهای طبیعی مانند سیل و زلزله بوده که همسو با آن، ایران جزو ۱٠ کشور سانحه‌خیز جهان است، تهدید دوم، تهدیدهای غیرطبیعی و انسان‌ساز است که مهم‌ترین آنها همان تهدیدات سایبری قلمداد می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در منطقه و جهان در موضوع پدافند عامل، دست برتر داریم، اما در پدافند غیرعامل کارهای بیشتری نیاز است، گفت: در پدافند غیرعامل قرارگاه‌های مختلفی تشکیل دادیم و هفته پدافند غیرعامل فرصت خوبی است که مردم با این موضوع آشنا شوند و با کمک یکدیگر، امنیت بیشتری برای کشور ایجاد کنیم.

توسعه امنیت ایران در جهان با توسعه صادرات گاز

نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیرعامل در کشور

ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضع گازرسانی در این استان، بیان کرد: این شرکت اکنون مسئولیت تأمین انرژی ۹۹.۵ درصد از خانوارهای ساکن استان را به‌عهده دارد، اما مهم‌تر از آن پایداری جریان انرژی‌ است.

وی ادامه داد: با تمهیدهایی که در نظر گرفته شده، امیدواریم بتوانیم آمادگی را تا حدی بالا ببریم که در صورت بروز بحران‌های احتمالی، شاهد کمبود انرژی نباشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: نباید به مقوله پدافند غیرعامل تنها از منظر نظامی نگریست، بلکه باید به‌صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود که این موضوع با برنامه‌ریزی مداوم و برگزاری همایش‌هایی از این دست، میسر می‌شود.

عسکری تأکید کرد: با توجه به نقش اساسی تأسیسات، شبکه‌ها و خطوط گاز در پایداری انرژی مورد نیاز مردم، لازم است از طریق مطالعات و اجرای پدافند غیرعامل، آسیب‌پذیری آنها در برابر مخاطرات انسان‌ساخت، مبتنی بر دیدگاه تهاجمی دشمنان کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، همایش پدافند غیرعامل با حضور مدیرانی از استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست، بهداشت و درمان صنعت نفت، شرکت‌های برق منطقه‌ای، سازمان نظام مهندسی، توزیع برق و آب و فاضلاب و شرکت انتقال خطوط لوله گاز، تعدادی از پیمانکاران برتر و رابطان اچ‌اس‌ئی برتر در سالن شهید بهشتی شرکت گاز استان اصفهان برگزار و در پایان همایش با اهدای لوح و هدیه از برترین‌های این حوزه قدردانی شد.

کد خبر 463899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =