سومین نشست روابط عمومی‌های شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز شرق و زاگرس جنوبی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عملکرد خود را برای مدیران و رؤسای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تشریح کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی، سومین نشست روابط عمومی شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران سه‌شنبه (۱۰ آبان‌ماه)، به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در شهر مشهد آغاز به‌کار کرد.

 ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام‌های نو و کارآمد در زمینه جهاد تبیین

مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، در این نشست با اشاره به ضرورت هم‌افزایی فعالیت‌ها به‌منظور رسیدن به اهداف سازمان، شناسایی چالش‌های شرکت‌ها را از مأموریت‌های مهم این امور برشمرد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در زمینه جهاد تبیین باید اقدام‌های نو و کارآمد را در دستور کار قرار دهند، افزود: برنامه‌ریزی راهبردی برای تولید محتوا و تشریح و ارائه دستاوردهای سازمان به مردم از دیگر مسائل مهم روابط عمومی‌ها است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: تقویت ساختار سازمانی، استانداردسازی فعالیت‌ها، ایجاد یکپارچگی، انضباط کاری و... از موارد مهم و اساسی برای تحول در روابط عمومی‌های نفت به‌شمار می‌رود.

بوجارزاده با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی در فعالیت روابط عمومی‌ها تصریح کرد: امیدآفرینی در جامعه از دیگر وظایف و مأموریت‌های مهم روابط عمومی است.

 موقعیت منحصربه‌فرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق

فرشید خیبری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ضمن خیرمقدم به مدعوین از روابط عمومی‌های تابع شرکت ملی نفت ایران به ارائه گزارش عملکرد و موقعیت ویژه شرکت نفت و گاز شرق پرداخت و گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در منطقه عملیاتی خانگیران دارای تعداد ۶۴ حلقه چاه است که وظیفه تولید روزانه ۶۵ میلیون مترمکعب گاز به‌عهده دارد. در هشت ماه اول امسال میزان تحقق تولید گاز به  ۱۰۵ درصد رسید.

وی افزود: در چند ماه اول سال بیشترین دغدغه این شرکت و شرکت ملی گاز ایران تأمین گاز برای فصل سرد سال است، به‌دلیل ناترازی تولید گاز که یکی از نقاط آن به لحاظ جمعیتی و مصرف بالای گاز در محدوده شمال و شمال شرق به‌شمار می‌رود در حوزه کاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق واقع است. در این منطقه که شامل شش استان شمال و شمال شرق کشور است به‌جز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق هیچ تولیدکننده گازی در این منطقه وجود ندارد. این موضوع موقعیت شرکت را ویژه و راهبردی کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از تحویل روزانه ۴۵ میلیون مترمکعب گاز به پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد خبر داد و افزود: این شرکت روزانه ۴۵ میلیون مترمکعب گاز ترش تحویل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد می‌دهد، همچنین روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز شیرین از مخزن شوریجه B به‌واسطه یک خط لوله انحصاری برای مصارف شهر مشهد مقدس اختصاص یافته است.

خیبری در رابطه با بحث ذخیره‌سازی گاز طبیعی به‌عنوان یکی از موارد منحصربه‌فرد بودن شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دارای دو مخزن استراتژیک ذخیره‌سازی گازی طبیعی در سراجه قم و شوریجه D است که در سطح کشور و حتی خاورمیانه این موضوع منحصربه‌فرد قلمداد می‌شود. در هشت ماه اول سال روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه D تزریق می‌شود و در چهار ماه پایانی روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب برداشت می‌شود. امسال در مجموع یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب در این مخزن گاز تزریق و ذخیره‌سازی شد.

خیبری درباره تعمیرات اساسی تأسیسات این شرکت تصریح کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شد در مدت زمان چهار شبانه‌روز همه تأسیسات‌، خطوط لوله و مراکز جمع‌آوری در برنامه تعمیرات اساسی قرار گرفت و اجرایی شد.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به‌عنوان یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علاوه بر نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تأمین می‎کند. گاز تولیدی از مخازن مزدوران، شوریجه‌بی و شوریجه ‌دی در منطقه عملیاتی خانگیران برداشت می‌شود.

 روابط عمومی منشأ خلاقیت در سازمان است

سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه روابط عمومی به‌عنوان منشأ خلاقیت در هر سازمان اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در هر سازمان به‌عنوان منشأ خلاقیت به‌شمار  می‌روند و در صورت نبود آن سازمان شکوفا نمی‌شود.

وی از تولید تجمیعی ۲۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب گاز با میانگین تولید روزانه ۱۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز در نیمه نخست امسال و تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه‌های تولید خبر داد و گفت: طبق برنامه تکلیفی، تعهدهای تولید این شرکت در نیمه نخست سال طبق برنامه مصوب، ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز در روز بوده است .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در ادامه برنامه پیش‌بینی تولید گاز برای مهرماه و آبان‌ماه را معادل ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در روز و چهار ماه پایانی سال را ۱۶۵ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب در روز اعلام کرد که از تولید بیش از تعهدات  گاز خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‌شمار می‌رود. این شرکت با داشتن ۹ میدان گازی و دو میدان نفتی فعال در گستره عملیاتی استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر میدان‌های گازی فعال‌، در بخش پایین‌دست نیز دارای پالایشگاه گاز فراشبند است، همچنین اولین ایستگاه تقویت فشار گاز میدان نار در حوزه فعالیت این شرکت قرار دارد. با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تا ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز به تولیدات این شرکت اضافه می‌شود.

سومین نشست تخصصی رؤسای روابط عمومی شرکت‌های تابع ملی نفت ایران طی مدت سه روز به‌صورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه ضرورت تولید سواد رسانه‌ای بومی در عصر آلودگی اطلاعات از سوی محسن بنی‌هاشمی و کارگاه آموزشی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی از سوی ضیایی‌پرور از اساتید دانشگاه دنبال می‌شود، همچنین بازدید میدانی از تأسیسات منطقه عملیاتی خانگیران و پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد از دیگر بخش‌های این نشست به‌شمار می‌آید.

کد خبر 463948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =