طراحی مرحله نخست شبکه گازرسانی به چابهار تکمیل شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از تکمیل طراحی شبکه گازرسانی شهر چابهار و اجرای ۲۶۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در مدت زمان دو سال آینده بر مبنای این طرح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری در این باره گفت: خراسان رضوی به‌عنوان معین گازرسانی استان سیستان و بلوچستان پس از تکمیل موفق پروژه گازرسانی شهر زاهدان، مسئولیت طراحی و اجرای پروژه گازرسانی به شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه فاز به‌عهده دارد.

وی افزود: در مرحله نخست این پروژه، عملیات طراحی ایستگاه‌ها و شبکه شهر چابهار با تلاش کارکنان خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی انجام و پیمان‌سپاری نیز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، در این مرحله، یک ایستگاه ۱۰۰ هزار سی‌جی‌اس، چهار ایستگاه تی‌بی‌اس، سه ایستگاه سی‌پی‌اس و حدود ۲۶۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با پیش‌بینی مدت زمان دو سال اجرا خواهد شد.

افتخاری به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی منطقه چابهار از نظر همجواری با دریای عمان و شرایط ویژه اقتصادی آن اشاره و تصریح کرد: در این پروژه مطالعات خاک‌شناسی و رعایت استانداردها و الزام‌های فنی لحاظ شده است.

وی یادآور شد: با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان واحد خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی، برای نخستین‌ بار در کشور هیترهای گازی ایستگاه‌های سی‌جی‌اس در این پروژه حذف شده و سیستم گرمکن ورتکس تیوب به جای هیترهای گازی مورد استفاده قرار گرفته است که این اقدام افزون بر صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی، سبب بهره‌برداری و نگهداشت بهتر تأسیسات می‌شود.

کد خبر 464064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =