نقش حاکمیتی پژوهشگاه صنعت نفت در تأیید کاتالیست‌ها

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران با تأکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یکی از مراجع اصلی در حوزه کاتالیست به شمار می‌آید، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت مرجع صدور تأیید در زمینه کاتالیست است و در واقع نقش حکمرانی و حاکمیتی در این حوزه مختص پژوهشگاه صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، وحید تقی‌خانی در حاشیه همایش «توسعه دانش فنی بومی و انتقال فناوری در ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمایی»، به اهمیت این همایش اشاره کرد و گفت: این رویداد با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش احصای نیازهای فنی، شناخت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها، همچنین کمک به این بخش از صنعت است.

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران به جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای حقوقی، موثر و فعال در انجمن مهندسی شیمی ایران پژوهشگاه صنعت نفت است، این مرکز تحقیقاتی به‌عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ، علمی، پژوهشی و کاربردی می‌تواند در صنعت عظیم نفت، گاز و کاتالیست تاثیرگذار باشد.

تقی‌خانی ادامه داد: همواره از حضور محققان و متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت در انجمن مهندسی شیمی بهره‌مند هستیم و نمایندگان این پژوهشگاه در کارگاه‌ها و کمیسیسون‌های مختلف این انجمن حضور دارند و توانسته‌ایم رویدادهای مشترکی را با برنامه‌ریزی‌های دوجانبه برگزار کنیم و از تجربیات و حمایت‌های پژوهشگاه بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یکی از مراجع اصلی در حوزه کاتالیست به شمار می‌آید، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت مرجع صدور تأیید در زمینه کاتالیست است و در واقع نقش حکمرانی و حاکمیتی در این حوزه مختص پژوهشگاه صنعت نفت است.

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران اظهار کرد: بر اساس قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی از ابتدای ژانویه ۲۰۳۰ شناورها و کشتی‌ها باید حداقل ۴۰ درصد کاهش کربن را در برنامه‌های خود قرار دهند و در غیر این صورت حق تردد روی آب‌ها را نخواهند داشت.

تقی‌خانی تصریح کرد: بر همین اساس از هشت سال قبل از اعمال این قانون درصدد هستیم اقدام‌های مشترکی را با پژوهشگاه صنعت نفت آغاز کنیم که کشتیرانی کشور دچار معضل نشود.

گفتنی است در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه همایش توسعه دانش فنی بومی و انتقال فناوری در ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمیایی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 464207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =