مذاکرات اکتشافی با ۳ کشور خارجی در جریان است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از انجام مذاکرات مربوط به اکتشاف نفت و گاز با سه کشور خارجی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف افزایش تعاملات بین‌المللی انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی فکور روز چهارشنبه (۲۵ آبان‌ماه) در آیین هم‌اندیشی مدیریت اکتشاف با انجمن‌های علمی-تخصصی بالادستی نفت و گاز اظهار کرد: افزایش همکاری‌ها در حوزه اکتشاف از مهم‌ترین اهداف دیپلماسی انرژی است که از سوی شرکت ملی نفت ایران نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۱ طرح اصلی با ۳۰۰ زیر پروژه در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تعریف شده که بیشتر سرفصل‌های مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی دارند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن قدردانی از حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت از امور اکتشافی نفت و گاز گفت: از نظر تخصیص بودجه، در سطح بالایی قرار داریم، به‌طوری که برای نخستین‌بار توانستیم رتبه دوم دریافت منابع مالی در رشته حفاری را در میان شرکت‌ها و مدیریت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران به‌دست آوریم.

فکور ادامه داد: این رویداد به آن معناست که میزان بودجه تخصیص داده‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران به بخش حفاری مدیریت اکتشاف، بیش از دیگر شرکت‌های تولیدی بوده و این مدیریت بعد از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دومین سطح اعتباری بخش حفاری را در اختیار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در مجموعه مدیریت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، مدیریت اکتشاف بیشترین اعتبارها را به خود اختصاص داده است که این موضوع عامل محرکی در افزایش فعالیت‌های اکتشافی کشور خواهد بود.

اشتغال ۴ هزار نفر در بخش لرزه‌نگاری اکتشافی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه برای نخستین‌ بار در دو دهه گذشته پروژه‌های اجرایی قابل‌توجهی در بخش لرزه‌نگاری اکتشافی تعریف شده است، گفت: تنها در این بخش ۱۳ گروه شغلی تعریف شده و بیش از ۴ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

فکور از انجمن‌های تخصصی به‌عنوان گزاره‌هایی از تلفیق دانش و تجربه یاد کرد و افزود: انجمن‌ها بار علمی بالایی دارند، در عین حال کاغذبازی کاری پیچیده‌ای نیز ندارند و از این منظر می‌توانند یاری‌دهنده مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران باشند.

وی تصریح کرد: رصد فناوری‌های نوین و کاربردی کردن آنها، به‌همراه ایجاد کانال ارتباطی میان انجمن‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، از رویکردهای مورد انتظار مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه جذب نخبگان در انجمن‌ها بسیار ساده‌تر از شرکت‌های دولتی است، افزود: این موضوع می‌تواند توانایی بالقوه‌ای در ایجاد شبکه فناوری و نوآوری در انجمن‌ها به‌شمار آید.

کد خبر 464223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =