برگزاری نشست شورای فرهنگی منطقه ۸ وزارت نفت در مشهد

دبیر شورای عالی فرهنگی وزارت نفت در نخستین نشست شورای فرهنگی منطقه ۸ وزارت نفت بر لزوم یکپارچه‌سازی، تعامل و هم‌افزایی برنامه‌های فرهنگی شرکت‌های تابع صنعت نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، علی زمانی روز شنبه (۲۸ آبان‌ماه) در این نشست که با حضور جمعی از مدیران وزارت نفت و مدیران عامل شرکت‌های تابع صنعت نفت استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد، گفت: انتظار از مشهد مقدس به‌عنوان مرکز فرهنگی جهان تشیع توجه ویژه به موضوعات فرهنگی است.

وی افزود: مطابق شیوه‌نامه شورای عالی فرهنگی ابلاغی وزیر نفت در ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰، ارتقا و هماهنگی در همه فعالیت‌های فرهنگی زیرمجموعه وزارت نفت و ضرورت ایجاد نظامی منسجم در برنامه‌ها، نبود موازی‌کاری در واحدهای ذی‌ربط با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلان تدوین‌شده، همچنین لزوم توجه ویژه به تأثیرات این مهم در مجموعه کارکنان صنعت نفت از وظایف شورای عالی فرهنگی است.

به گفته دبیر شورای عالی فرهنگی وزارت نفت، بازنگری، تدوین و ابلاغ سند راهبردی و شیوه‌نامه فرهنگی صنعت نفت و روزآمد کردن آن، هماهنگی و نظارت بر اجرای مصوبات ابلاغی در چهار شرکت اصلی و واحدهای ستادی، نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی صنعت نفت بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سالانه از اهم وظایف و اختیارات شورای عالی فرهنگی وزارت نفت است.

زمانی تصریح کرد: هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های شورای امر به معروف، اقامه نماز، ستاد صیانت حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، زنان و خانواده و ارائه گزارش عملکرد دوره‌ای یکپارچه از اصلی‌ترین دلایل تشکیل این ستاد است.

وی با بیان اینکه دلیل برگزاری نخستین نشست شوراهای فرهنگی مناطق وزارت نفت در مشهد مقدس توسل و توجه به امام رضا (ع) و آمادگی این استان بود، گفت: مأموریت مهم این شورا توجه به کارکنان و خانواده‌های کارکنان و توجه به برنامه‌های فرهنگی آنان است.

حسن افتخاری، رئیس شورای فرهنگی منطقه ۸ صنعت نفت کشور هم در بخشی از این نشست اظهار کرد: خراسان رضوی پیش از این هم سابقه برگزاری شورای راهبردی مدیران صنعت نفت خراسان بزرگ را داشته و برنامه‌های کاری با همکاری مدیران در حال انجام است. 

وی ادامه داد: منطقه شمال شرق کشور به‌دلیل وجود مضجع شریف و منور رضوی مهم‌ترین مرکز فرهنگی کشور است. 

رئیس شورای فرهنگی منطقه ۸ صنعت نفت کشور یکی دیگر از ویژگی‌های خراسان رضوی را دارا بودن زنجیره کامل تولید، پالایش، ذخیره‌سازی، انتقال و توزیع گاز دانست و گفت: موفقیت‌های به دست آمده صنعت نفت در شمال شرق کشور حاصل تعامل و همکاری گسترده مدیران و کارکنان است و همه مدیران شرکت‌های تابع صنعت نفت شمال شرق کشور در اقدام‌های فرهنگی پیشرو و پیشگام هستند. نمونه آن فعالیت در خدمت‌رسانی به زائران پیاده در ایام شهادت حضرت رضا (ع) و برگزاری مراسم‌های فرهنگی اربعین حسینی و... است.

کد خبر 464716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =