همه پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس عملیاتی هستند

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس با توجه به پایان بزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی واحد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس، در عملیاتی هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن چگنی اظهار کرد: هم‌زمان با بازگشت واحد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس به فعالیت عادی خود، خوشبختانه روند تولید پایدار در پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس نیز آغاز شده است و ریسک توقف‌های مکرر اضطراری در فاز یک پتروشیمی عسلویه به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی خطوط ارتباطی آب دریا و تعویض شیرهای عظیم واحد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس با صرف ۱۶۰ هزار نفرساعت کار مداوم و شبانه‌روزی و حفظ سلامت همکاران با موفقیت پایان یافت، گفت: این عملیات سنگین‌ترین عملیات تعمیرات اساسی واحد آبگیر شرکت از بدو تأسیس تاکنون به شمار می‌آید که ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های زیادی برای هماهنگی و اجرا داشت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در مدت زمان اجرای این عملیات لوله‌ها و کلکتور خروجی پمپ‌های عظیم ۱۰۴ که به‌صورت هم‌زمان آب خنک‌کننده مورد نیاز پنج شرکت منطقه شامل پتروشیمی‌های نوری، جم، پردیس، آریاساسول و واحد ASU مبین را تأمین می‌کند، ترمیم و شیرهای روی این خطوط نیز تعویض شد.

چگنی با اشاره به اینکه در این عملیات تعمیراتی که به‌دلیل لزوم همکاری شرکت‌های سرویس‌گیرنده، پس از ۱۷ سال به انجام رسید، افزود: پس از تخلیه خط، از هدر و کلکتور آبگیر مبین که ۶ متر ارتفاع داشته و در نوع خود بزرگ‌ترین خط در ایران و دنیاست، بازرسی فنی به عمل آمد و با تعیین میزان خوردگی، اقدام‌های لازم از قبیل رفع زنگ‌زدگی‌ها، خوردگی‌ها، رنگ‌آمیزی دوباره، تعویض یا تعمیر ولوها و اتصالات عظیم این خطوط به انجام رسید.

وی تصریح کرد: شرکت مبین انرژی موفق شد با انجام تمهیدات لازم و اقدام‌های ابتکاری و اجرای مسیرهای فرعی و کمکی از دیگر خطوط خنک‌کننده نسبت به حفظ تولید در واحد ASU مبین، پتروشیمی‌های نوری و جم (توقف موقت سه روزه) و پیشگیری از توقف طولانی‌مدت اقدام کند.

کد خبر 465067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =