۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر: 465176
سقوط بیش از ۲ دلاری قیمت نفت

اعتراض‌ شهروندان چینی به محدودیت‌های سختگیرانه برای مقابله با کرونا و در پی آن تشدید نگرانی‌ها درباره شرایط تقاضا، قیمت نفت را بیش از ۲ دلار پایین آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، قیمت نفت به‌دنبال اعتراض‌ها شهروندان چینی به محدودیت‌های سختگیرانه برای مقابله با کرونا و در پی آن ترس از کُند شدن رشد تقاضا، قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه (هفتم آذرماه) بیش از ۲ دلار برای هر بشکه سقوط کرد و قیمت نفت شاخص دبلیوتی‌آی به پایین‌ترین حد در ۱۱ ماه گذشته رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از سقوط به ۸۱ دلار و ۱۶ سنت در ساعت‌های اولیه معاملات روز دوشنبه که پایین‌ترین سطح از ۱۱ ژانویه امسال به‌شمار می‌آید، در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد با ۲ دلار و ۱۶ سنت یا ۲.۶ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۴۷ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با ۲.۰۸ دلار یا ۲.۷ درصد افت ۷۴ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه معامله شد، قیمت این شاخص در ساعت‌های اولیه معاملات امروز به ۷۳ دلار و ۸۲ سنت هم رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ به‌شمار می‌آید.

هر دو شاخص نفتی که هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسیدند، برای سومین هفته پیاپی با کاهش هفتگی روبه‌رو بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت هفته گذشته را با افت ۴.۶ درصدی به پایان رساند، در حالی که نفت خام آمریکا ۴.۷ درصد کاهش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات در مؤسسه اوراق بهادار نیسان گفت: افزون بر نگرانی‌های فزاینده درباره تقاضای ضعیف‌تر سوخت در چین به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا، تردیدهای سیاسی ناشی از اعتراض‌های کم‌سابقه نادر به محدودیت‌های سختگیرنه کرونایی در شانگهای باعث فروش شد.

وی افزود: انتظار می‌رود محدوده معاملات دبلیوتی‌آی به ۷۰ تا ۷۵ دلار برسد و بسته به نتیجه نشست وزارتی اوپک‌پلاس (ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) و اعمال طرح سقف قیمتی نفت روسیه، بازار ممکن است پرنوسان باشد.

چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، به سیاست‌های شی جین پینگ، رئیس‌جمهوی این کشور برای به صفر رساندن موارد ابتلا به کرونا پایبند بوده است، این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان بیشتر محدودیت‌ها را لغو کرده‌اند.

کد خبر 465176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =