گام بلند پتروشیمی اروند برای ایرانی‌سازی کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی

پتروشیمی اروند که تاکنون موفق به داخلی‌سازی بیش از ۳۰ نمونه کاتالیست و مواد شیمیایی مصرفی مجتمع شده است، گام بلند دیگری برای ایرانی‌سازی برداشت تا تأمین همه کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی سپرده شود.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی اروند، ۵۰ نوع کاتالیست و مواد شیمیایی در این مجتمع استفاده می‌شود که تاکنون ۳۲ نمونه از آن از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، داخلی‌سازی شده و با گام بلندی که در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» برداشته شده است، بناست حدود ۱۱ هزار تن مصرف مجتمع پتروشیمی اروند به شرکت‌های ایرانی سپرده شود.

بر اساس اعلام کمیته‌ خودکفایی مجتمع پتروشیمی اروند، اعتماد به شرکت‌های داخلی در شرایطی تحقق یافته که نمونه‌های خارجی کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع در دسترس بوده و امکان تأمین آن از خارج وجود داشته است، بنابراین با توجه به راهبرد شرکت مبنی بر قطع وابستگی به خارج و تأکید بر بومی‌سازی و بهره‌گیری حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، تأمین کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز به شرکت‌های ایرانی سپرده شده است.

در گزارش کمیته خودکفایی پتروشیمی اروند تأکید شده است که کیفیت مواد شیمیایی داخلی و میزان مصرف آن تفاوتی با نمونه خارجی ندارد و عمر کاتالیست‌های ایرانی نیز مشابه و در مواردی بالاتر از نمونه خارجی بوده است که این به‌معنای تجلی خودباوری و اعتماد به دانش ایرانی در مجتمع پتروشیمی اروند بوده است.

کاربرد اصلی مواد مصرفی داخلی‌سازی‌شده در فرآیند تولید واحدهای کلرآلکالی، VCM و سرانجام تولید محصولات نهایی کاستیک، S-PVC و E-PVC بوده و در هفته‌های گذشته مجتمع پتروشیمی اروند موفق به شکستن رکورد تولید با بهره‌گیری از کاتالیست‌های ایرانی شده است‌.

هدف شرکت پتروشیمی اروند به‌عنوان تأمین‌کننده‌ اصلی کاستیک پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پی‌وی‌سی خاورمیانه، تحقق بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مصرفی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است‌.

کد خبر 465180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =