تعامل مثبت بین مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیران صنعت نفت

جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بازدید از تأسیسات صنعت نفت و گاز در عسلویه به تعامل مثبت بین این مرکز و مدیران صنعت نفت کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هشتم و نهم آذرماه) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تأسیسات و فازهای مختلف پارس جنوبی بازدید کردند.

در این بازدید مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نهاد ریاست جمهوری بر همکاری هرچه بیشتر این مرکز با صنعت نفت تأکید و اعلام کردند مرکز پژوهش‌های مجلس حداکثر حمایت خود را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور انجام می‌دهد.

شامگاه سه‌شنبه (هشتم آذرماه) پس از بازدید مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و و نهاد ریاست جمهوری از تأسیسات پارس جنوبی، نشستی با حضور محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره وضع طرح‌های توسعه‌ای فازهای پارس جنوبی برگزار شد.

در این نشست عطاءالله سلطانی‌صبور، مدیرکل ارزیابی و نظارت امور مجلس ریاست جمهوری، ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تأکید کرد: امروز یکی از راه‌های شکست تحریم‌ها استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی است.

سیدعلی حسینی، مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی دولت و مجلس نیز در این نشست تصریح کرد: امروز مشاهده کردیم که شعار ما می‌توانیم به‌خوبی در مجموعه پارس جنوبی محقق شده است.

در ادامه این نشست برخی مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود درباره صنعت نفت و گاز کشور پرداختند.

امروز (چهارشنبه، نهم آذرماه) مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس نشستی با حضور سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت تولید پتروشیمی کشور در پارس جنوبی است، گفت: ما در این منطقه ۲۰ طرح در حال اجرا در زنجیره میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی و پتروپالایشگاهی داریم که اجرایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون چهار پالایشگاه میعانات گازی بزرگ و سه پالایشگاه کوچک نیز در این منطقه در حال احداث است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به‌لزوم توجه به نیروی انسانی شاغل در این منطقه اشاره کرد و گفت: باید توجه بیشتری به مسائل نیروی انسانی داشته باشیم، زیرا افراد شاغل در این منطقه همچون سربازان جنگ اقتصادی هستند که برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور تلاش می‌کنند.

شایان یادآوری است که مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس از فاز ۱۴ پارس جنوبی، شرکت پلیمر آریاساسول، بندر پتروشیمی، اتاق مرکزی پالایشگاه هشتم گازی پارس جنوبی و تأسیسات نفت و گاز واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کردند.

کد خبر 465335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =