سی‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس دقایقی پیش آغاز شد

سی‌وچهارمین نشست وزارتی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس امروز (یکشنبه، ۱۳ آذرماه) برای سی‌وچهارمین بار گرد هم آمدند تا درباره سیاست تولید این ائتلاف تصمیم بگیرند.

اعضای اوپک پلاس در شرایطی پا به این نشست گذاشتند که طرح سقف قیمت ۶۰ دلاری برای صادرات محموله‌های دریایی نفت خام روسیه روز جمعه (۱۱ آذرماه) از سوی کشورهای عضو گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا اعلام شد و مقرر است تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت روسیه آغاز شود. بسیاری از تحلیلگران و وزیران  نفت عضو اوپک اظهار کرده‌اند سقف قیمت نفت، سردرگم کننده و احتمالاً ناکارآمد است.

با وجود آنکه تحلیلگران بسیاری معتقدند اوپک‌پلاس هدف تولید نفت را در نشست امروز تغییری نخواهد داد، اما شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به غافلگیری دقیقه آخری معروف است.

اعضای اوپک‌پلاس در نشست سی‌وسوم خود با تصویب کاهش هدف تولید به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز موافقت کردند؛ تصمیمی که واکنش شدید دولت آمریکا را به همراه داشته است.

قیمت نفت پس از تصمیم اعضای این ائتلاف در نشست سی‌وسوم  نوسانات زیادی را پشت‌سر گذاشت، به‌گونه‌ای که قیمت نفت خام برنت سه‌شنبه هفته گذشته (هشتم آذرماه) برای مدت کوتاهی در بازار لندن به زیر ۸۰ دلار برای هر بشکه رفت.

کد خبر 465445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =