پیشنهادهای کمیسیون انرژی برای تدوین برنامه هفتم توسعه جمع‌آوری می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پیشنهادهای این کمیسیون برای تدوین برنامه هفتم توسعه در دو هفته آینده جمع‌آوری می‌شود، گفت: رویکردهای تحولی در حوزه انرژی را برای برنامه هفتم متناسب با نیازهای کشور و آنچه در برنامه‌های گذشته اتفاق افتاده تنظیم خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح نشست روز یکشنبه (۲۰ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی برنامه‌های وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی در خصوص رویکردهای تحولی برای تدوین برنامه هفتم توسعه در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفت که معاونان برنامه‌ریزی وزیران نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی گزارش خود را در این باره ارائه کردند.

وی افزود: یکپارچگی سیاست‌گذاری در حوزه مدیریت مصرف انرژی کشور، اصلاح ساختاری به‌ویژه در حوزه شرکت‌های تابع وزارت نفت، اصلاح رابطه مالی شرکت نفت با دولت، اصلاح رابطه مالی شرکت گاز با دولت، شفافیت در منابع و مصارف شرکت‌های دولتی به‌ویژه شرکت ملی نفت و... از جمله مباحث و پیشنهادهای مطرح‌شده در کمیسیون انرژی به‌شمار می‌آیند.  

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کمیته‌ای ۹ نفره در دو هفته آینده پیشنهادهای کمیسیون را به‌صورت کلان جمع‌آوری کند، همچنین رویکردهای تحولی در حوزه انرژی را برای برنامه هفتم متناسب با نیازهای کشور و آنچه در برنامه‌های گذشته اتفاق افتاده، تنظیم خواهیم کرد تا هر زمان لایحه برنامه هفتم به مجلس ارائه شد، از قبل موضوعات را بررسی کرده باشیم و بتوانیم با آمادگی کامل در کمیسیون یا صحن علنی موضوعات را پیگیری کنیم.

کد خبر 465823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =