شرکت ملی گاز ایران چابک‌ترین مجموعه صنعت نفت است

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با تأکید بر نقش بی‌بدیل گاز در توسعه و سبد انرژی کشور گفت: تلاش بی‌وقفه و زحمات همکاران در شرکت ملی گاز ایران در ستاد مرکزی و مجموعه‌های تابع آن، سبب شده این شرکت از گذشته تاکنون چابک‌تر از دیگر شرکت‌های این صنعت مادر در کشور عمل کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، هوشنگ فلاحتیان در «نشست تخصصی شرکت ملی گاز ایران» در حاشیه نشست مدیران ارشد صنعت نفت که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به هزینه پایین انرژی در کشور و نقش گاز در اکثر بخش‌های زندگی مردم به‌ویژه به‌عنوان خوراک اصلی نیروگاه‌های برق، این واقعیت که نفت سر سفره مردم است و این مهم با همت همکاران در صنعت نفت و گاز فراهم شده، انکارناپذیر است.

وی با اشاره به جایگاه ۷۵ درصدی گاز در سبد انرژی کشور افزود: سامان‌دهی اقتصاد حامل‌های انرژی، پیش‌نیاز حرکت در مسیر متناسب‌سازی سبد انرژی است. واقعیت این است که در هیچ جای دنیا این مقدار از نقش‌آفرینی در تأمین سبد انرژی براموضوع مسئولیت شرکت ملی گاز ایران در زمینه تأمین انرژی موردنیاز کشور را سنگین‌تر کرده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود، به مبحث بهینه‌سازی مصرف انرژی پرداخت و گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌ویژه در بخش گاز باید به‌عنوان اولویت اصلی همه مجموعه‌های مسئول در این عرصه مدنظر قرار گیرد. تلاش و توجه به حرکت در مسیر «پیک‌سایی» با هدف کاهش تقاضای گاز در دوره سرد سال، موضوع مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

فلاحتیان در ادامه با تأکید بر لزوم « جهان‌تراز حرکت کردن مدیران»، اظهار کرد: جهان‌تراز حرکت کردن مدیر به منزله اشراف فنی و آینده‌نگری در عرصه عمل است، بهره‌مندی مدیران از دانش فنی و فناوری روز در کنار درک وضعیت جاری و ایجاد خلاقیت در ارتباط گرفتن با مشترکان تا حد قابل توجهی این امکان را فراهم می‌کند تا از هزینه‌سازی در ابعاد مختلف جلوگیری شود.

وی در پایان، مسئله «مدیریت بار» در بخش مصرف گاز را از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران صنعت گاز دانست و تصریح کرد: حفظ جریان پایدار گاز در کشور نیازمند هماهنگی مجموعه مدیران استانی با مدیران صنعت گاز به‌منظور بهینه‌سازی مصرف است و در این عرصه، تعامل و تبیین وضعیت شبکه گاز در هر استان با هدف حل مسائل در سطح مدیران استانی از مزیت‌های مدیران صنعت گاز در کشور به‌شمار می‌رود.

کد خبر 465867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =