۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر: 465868
قیمت نفت اندکی افزایش یافت

تردید درباره ازسرگیری فعالیت خط لوله انتقال نفت آمریکا و عرضه نفت روسیه قیمت‌های جهانی نفت خام را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به‌دنبال ابهام‌ها درباره ازسرگیری فعالیت خط لوله کیستون، خط لوله اصلی انتقال نفت به پالایشگاه‌های غرب میانه و سواحل خلیج مکزیک و تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر تلافی طرح سقف قیمتی با کاهش تولید نفت، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) بیش از یک درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۵ به وقت گرینویچ با ۴۶ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۵۷ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۷۱.۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت شاخص‌های برنت و دبلیوتی‌آی در حالی امروز رخ داد که این دو شاخص هفته گذشته به‌دلیل نگرانی‌ها درباره تأثیر رکود جهانی احتمالی بر تقاضای نفت به پایین‌ترین حد از دسامبر ۲۰۲۱ رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار مؤسسه اوای‌ان‌دی‌آی (OANDA) در این باره گفت: به‌دلیل توقف فعالیت خط لوله کیستون، کاهش محدودیت‌های سختگیرانه چین برای مقابله با کرونا و نگرانی‌ها از کاهش تولید نفت روسیه در پی تلافی طرح سقف قیمتی، قیمت‌های جهانی نفت خام بالاتر معامله می‌شود.

شرکت انرژی تی‌سی کانادا اعلام کرد که هنوز علت نشت خط لوله نفت کیستون را که هفته گذشته در خاک ایالات متحده رخ داد تشخیص نداده است.

این شرکت کانادایی هیچ جدول زمانی برای ازسرگیری عملیات خط لوله کیستون ارائه نکرد.

خط لوله کیستون با ظرفیت انتقال روزانه ۶۲۲ هزار بشکه نفت شریانی حیاتی است که نفت خام سنگین کانادا را از استان آلبرتا به پالایشگاه‌های غرب میانه آمریکا و سواحل خلیج مکزیک ارسال می‌کند.

چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، همچنان به کاهش سیاست سختگیرانه خود برای به صفر رساندن موارد ابتلا به کرونا ادامه می‌دهد، اگرچه خیابان‌ها در پایتخت پکن خلوت بود و بسیاری از کسب‌وکارها در آخر هفته تعطیل بودند، ساکنان می‌گویند تا بازگشت به حال عادی فاصله زیادی وجود دارد.

کد خبر 465868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =