۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
  • کد خبر: 465951
لیبی روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند

وزیر نفت لیبی از تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کویت، محمد اون، وزیر نفت لیبی روز دوشنبه در حاشیه نشست سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت (اوآپک) به خبرنگاران گفت: لیبی اکنون روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند.

وی افزود: امیدواریم ظرف دو یا سه سال آینده به سطح سال تولید روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای سال ۲۰۱۰ میلادی بازگردیم.

وزیر نفت لیبی ابراز امیدواری کرد این کشور آفریقای شمالی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با رفع حالت فوق‌العاده اکتشاف نفت و گاز که هفته گذشته اعلام شد، شرکت‌های نفتی خارجی را به بازگشت به این کشور تشویق کند.

اداره شرکت ملی نفت لیبی هم‌اکنون برعهده مدیرعامل جدیدی است که از سوی دولت وحدت ملی به این مقام منصوب شده است.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی، به‌تازگی فرهت بنگدارا را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی منصوب کرد. وی نیز پس از استقرار نیروهای مسلح وارد این شرکت شد.

بنگدارا در جریان بازدید از شهر بنغازی در شرق لیبی، با بزرگان قبیله به نمایندگی از گروه‌های دخیل در محاصره میدان‌ها و پایانه‌های صادراتی نفت این کشور نیز ملاقات کرد.

بنگدارا در زمان انتصابش (دوم تیرماه) اعلام کرده بود تولید نفت خام لیبی به ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است و از هدف‌گذاری برای رسیدن تولید به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز طی دو هفته خبر داده بود.

کد خبر 465951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =