پیام معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت برای هفته پژوهش

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به مناسبت هفته پژوهش با صدور پیامی از همه دست‌اندرکاران برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت قدردانی کرد. 

به گزارش شانا، متن پیام  وحید رضا زیدی فرد به مناسبت روز پژوهش به شرح زیر است:

«در دولت سیزدهم، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری صنعت نفت با بهره گیری از درس آموخته های موجود در کشور و ایجاد هم افزایی ملی و استفاده از توانمندی‌های داخلی در دستور کار ارکان ذی‌ربط قرار گرفت. در این راستا اقدام‌های مهمی در حوزه اکتساب و بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت انجام شد. گواه این موضوع خودکفایی، بومی‌سازی، ساخت، تولید و ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه موردنیاز بسیاری از حوزه‌های موردنیاز این صنعت و صادرات دانش و فناوری به کشورهای دوست و همسایه است.

همچنانکه مقام عالی وزارت ضمن گرامی داشت هفته پژوهش در پیام خود به نخستین کنفرانس مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت، اظهار داشتند وزارت نفت دولت سیزدهم اعتقاد دارد دانشگاه خانه فکر، خلاقیت و تولید علم است و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بازوی تخصصی وزارت نفت. اینجانب و همکارانم اعتقاد داریم که هر روز کاری برای ما، روز پژوهش و نوآوری است.

ما باور داریم که پیشرفت علمی بایستی با خودباوری، امید به موفقیت و حرکت جهادگونه همراه باشد و به فضل الهی با همراهی شرکت های چهارگانه و ارکان مستقل پژوهشی در آینده‌ای نزدیک بتوانیم گام‌های مهمی برای دانش‌بنیان شدن صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران برداریم. در این راستا، به همکاران گرانقدر فعال در حوزه‌های ستادی، عملیاتی و همچنین مدیران خطرپذیر و حامی ساخت داخل، این نوید را می دهم که با همکاری ارکان ذی‌ربط در حال تدوین سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای توسعه عمق ساخت داخل محصولات مورد نیاز صنعت نفت و حل نوآورانه مسایل صنعت هستیم.

در هفته پژوهش امسال، به همت، تلاش و پشتکار همکارانم در حوزه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری و همکاران دانشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه صنعت نفت و سایر دست اندرکاران، نخستین کنفرانس مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت به شکلی کاملا موفقیت‌آمیز برگزار شد. این کنفرانس نویدبخش ارتباطی بهتر و موثرتر بین صنعت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهش است. بدینوسیله از همه دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس تشکر می‌کنم. 

در انتها، از مقام عالی وزارت نفت، معاونین وزیر و مدیران عامل شرکت‌های اصلی و تابعه برای توجه و عنایت ویژه به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت و نیز از همه همکاران ارجمند حوزه پژوهش و فناوری در همه شرکت‌های تابعه وزارت نفت قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 466100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =