ارزیابی‌ جایزه تعالی صنعت پتروشیمی آغاز می‌شود

دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از آغاز فرآیند ارزیابی‌ شرکت‌ها از هفته دوم دی‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نشست «کالیبراسیون ارزیابان تعالی» هم‌زمان با آغاز نهمین دوره فرآیند ارزیابی شرکت‌های صنعت پتروشیمی و گروه ذی‌نفعان، با هدف هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در ارزیابی شرکت‌های حاضر در این فرآیند برگزار شد.

هادی شایق، دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در این نشست با اشاره به سیر تحول تعالی در صنعت پتروشیمی، در سال‌های اخیر که سبب تحول اساسی در این صنعت شده است، گفت: دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با همکاری گروه تات منطقه ماهشهر و جمعی از خبرگان صنعت اقدام به تشکیل بانک شاخص‌های صنعت پتروشیمی کرده است تا بستر توسعه متوازن و پایدار را با ارتقای توان رقابتی، افزایش پایدار و موفقیت برای تحقق اهداف سازمانی فراهم آورد.

وی خطاب به ارزیابان تعالی سازمانی اظهار کرد: هر سازمانی نیاز دارد میزان موفقیت خود را در نیل به آرمان‌ها و راهبردها مورد سنجش و اندازه‌گیری قرار دهد. اجرای نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از شرکت‌ها با ویرایش ۲۰۲۰ مدل تعالی EFQM آشنا شده و از آن به‌عنوان ابزاری برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی استفاده می‌کنند.

دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، اهداف جایزه تعالی صنعت پتروشیمی را بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری و ارج نهادن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور، تقویت تعامل اثربخش و سازنده، توسعه فرهنگ تعالی و ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات و دانش سازمان موفق برشمرد.

شایق با اشاره به تأکید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر لزوم تدوین شاخص‌های تخصصی صنعت پتروشیمی در مدل‌های تعالی سازمانی، توجه ارزیابان را به ساخت داخل، تعامل شرکت‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و ... در شرکت‌های مورد ارزیابی معطوف کرد و افزود: تقویم زمانی ارزیابی‌ها از هفته دوم دی‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید.

گفتنی است در این نشست که در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، مشاوران نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، بیش از ۵۰ نفر از ارزیابان خبره تعالی سازمانی در کشور و ارزیابان ارشد داخل صنعت پتروشیمی حضور داشتند.

کد خبر 466517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =