استمرار اقدام‌های نفت فلات قاره برای صیانت از محیط زیست سیری

مدیر منطقه عملیاتی سیری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: به‌منظور حفاظت و صیانت از محیط زیست جزیره سبز سیری، اقدام‌های گسترده‌ای از سوی این شرکت انجام شده و ادامه دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا علیخانی‌ها با تشریح اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور کاهش جریان ورودی مشعل گاز و استفاده از این سوخت پاک برای تولید برق گفت: ماهانه ۲۳۶ میلیون فوت‌مکعب گاز برای خوراک توربین‌ها و تولید برق جزیره سیری به‌مصرف می‌رسد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب ‌گاز نیز به‌منظور تولید برق به جزیره کیش فرستاده می‌شود که نقش عمده‌ای در جلوگیری از سوزاندن گازوئیل و مازوت و آلوده‌کردن محیط زیست دارد.

وی بهینه‌سازی جریان هوای کمکی برای جلوگیری از انتشار دوده و بدسوزی فلرها، تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی تفکیک‌کننده‌ها به‌منظور پیشگیری از پدیده حباب مایع ‌(Liquid Entrainment)، انجام دوره‌ای تست White Rag به‌منظور پایش عملکرد مشعل‌ها و پایش دوره‌ای Mesh Pad و Demister Pad به‌منظور اطمینان از حذف کامل ذرات مایع و در نتیجه بهسوزی مشعل‌ها را از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور بهسوزی مشعل‌ها از سوی شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه سیری برشمرد.

به گفته مدیر منطقه عملیاتی سیری، تعمیرات اساسی مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در منطقه عملیاتی سیری به‌منظور مدیریت بهینه پساب‌های صنعتی و کاهش آلایندگی تخلیه‌شده به دریا در حال اقدام بوده و تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

علیخانی‌ها در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های مجدانه سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و تأکید بر ادامه همکاری با این سازمان، ابراز امیدواری کرد با اقدام‌های انجام‌شده ضمن بهبود عملکرد فرآیندی، اهداف مبتنی بر اصول و خط‌مشی توسعه پایدار در جزیره سبز سیری محقق شود.

کد خبر 466565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =