تولید در پالایشگاه‌های نفت آمریکا پس از یخ‌زدگی تأسیسات از سر گرفته می‌شود

تلاش‌ها برای از سرگیری فعالیت‌ پالایشگاه‌های نفت آمریکا که در پی طوفان‌های سرد و یخبندان شدید متوقف شده بود، آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا ژانویه ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پالایشگاه‌های نفت آمریکا از روز سه‌شنبه (ششم دی‌ماه) به‌شدت در تلاش برای از سرگیری فعالیت‌ تأسیساتی هستند که به‌دلیل یخ‌زدگی شدید متوقف شده بودند، اگرچه برآوردها حکایت از آن دارد که روند احیای فعالیت‌های تولیدی تا ژانویه ادامه خواهد داشت.

سرمای شدید و یخ‌زدگی منجر به  اختلال در تأسیسات برق، ابزار دقیق و بخار پالایشگاه‌های واقع در امتداد سواحل خلیج مکزیک شده است، پالایشگاه‌های آسیب‌دیده روزانه حدود ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه فرآوری می‌کنند و حدود ۲۰ درصد از سوخت مورد نیاز خودروهای ایالات متحده آمریکا را تحویل می‌دهند.

پالایشگاه‌ها پیش از آسیب‌دیدگی نزدیک به ظرفیت کامل با قیمت‌هایی بالا برای تولید گازوئیل و دیگر سوخت‌ها کار می‌کردند. 

قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین در این هفته در امتداد سواحل خلیج مکزیک افزایش یافت، اما قیمت‌های کل کشور تحت تأثیر قطعی‌های موقت قرار نگرفت.

بیشتر پالایشگاه‌ها آسیب جزئی دیده‌اند. به گفته افراد آشنا، دمای هوا به منهای ۸ درجه سانتیگراد در امتداد ساحل خلیج فارس رسید که این وضع سبب یخ‌زدگی بعضی از تجهیزات و یخ‌زدگی شدید  واحدهای بخار در چند تأسیسات شد.

کد خبر 466658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =