لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تقدیم مجلس شد+ متن کامل

رئیس‌جمهوری امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را برای بررسی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه) از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از ۵ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از نظر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به بیش از ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار میلیارد تومان و منابع عمومی بودجه به بیش از یک میلیون و ۹۸۴ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به بیش از ۳ میلیون و ۹۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس‌جمهوری در جریان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش مربوط به احکام بودجه قبلاً به مجلس ارسال شده و بخش مربوط به جداول هم امروز تقدیم می‌شود، گفت: همه تلاشمان در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ این بود که با سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم کالا تطابق داشته باشد، البته سیاست‌های مذکور در اواخر شهریورماه به دولت ابلاغ شد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در امسال عنوان کرد: تمام تلاشمان این بود که امسال با کسری بودجه مواجه نشویم، در این خصوص از مجلس به‌ویژه کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه تشکر می‌کنم، هر چند ممکن است برخی در دولت گله‌مند باشند، اما مصرانه پیگیری کردیم تا دولت گرفتار کسری بودجه نباشد. تلاش مجلس و دولت برای نبود کسری بودجه نکته بسیار مهمی است که با توجه به منابع و درآمدهای دولت تاکنون داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال داشته باشد، برخلاف صحبت‌هایی که برخی افراد در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، به همراه ۲۰ درصدی که از صندوق توسعه اخذ می‌شود، با کسری مواجه نباشیم.

به گزارش شانا، ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه در این لینک قابل مشاهده است.

کد خبر 467307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =