افزایش ۲ میلیارد لیتری تحویل سوخت به نیروگاه‌ها/ نیروهای عملیاتی در آماده‌باش کامل برای تأمین سوخت کشور هستند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۲ میلیارد لیتری تحویل سوخت به نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا جلیل سالاری بعدازظهر امروز (جمعه، ۲۳ دی‌ماه) در کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی ۱۴۰۱ با حضور وزیر نفت و معاون اول رئیس‌جمهوی، ضمن تشکر از حمایت‌های دولت به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل و تکمیل ناوگان، گفت: امسال نسبت به پارسال ۲ میلیارد لیتر سوخت بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است و به عبارتی امروز ۱۷ میلیارد لیتر سوخت بیشتر تحویل داده‌ایم.

وی به چالشی که به‌تازگی در حوزه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) داشته‌اند اشاره و تصریح کرد: با وجود مشکلات به‌وجودآمده توانستیم سوخت بخش حمل‌ونقل را تأمین کنیم، به‌طوری‌ که هم‌اکنون و روزانه ۳۰۳ میلیون لیتر بنزین و ۸۵ میلیون لیتر نفت‌گاز تأمین شده و در عین‌ حال ۵ هزار نفت‌کش جاده‌پیما برای تأمین سوخت بخش نیروگاهی اختصاص یافته است و روزانه ۴۷ میلیون لیتر سوخت را افزون بر نفت کوره تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه ۷۵ میلیون لیتر نفت سفید در مناطقی که با مشکل روبه‌رو بودند تأمین شده است، اعلام کرد: ۹ هزار تن گاز مایع برای شرایط ویژه پیش‌بینی شده است و در این مدت هم همه نیروهای عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند و ناوگان ما با بخش نیروگاهی ارتباط کامل دارد.

سالاری با اشاره به ظرفیتی که در بندرعباس و یزد برای ناوگان ریلی ایجاد شده است، گفت: این امکان فراهم است که در هر دو ساعت با استفاده از ناوگان ریلی معادل ۲۲۰ نفتکش سوخت‌گیری و به سمت شمال و شمال شرق کشور ارسال شود.

سالاری با اشاره به تمهیدهای ویژه‌ای که برای استان سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: برای زاهدان سهمیه نفت سفید را افزایش داده‌ایم و یک کالابرگ به سهمیه افراد اضافه کرده‌ایم، به‌تازگی هم برای نخستین بار از طریق ناوگان ریلی ۳.۵ میلیون لیتر نفت سفید به این منطقه ارسال کردیم. 

کد خبر 467370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =