آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید پایدار 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به عبور از نخستین ماه فصل سرد سال (دی‌ماه) و پایداری تولید گاز در پالایشگاه‌های این مجموعه اعلام کرد: با انجام اقدام‌های مؤثر و گسترده و به‌منظور حفظ پایداری تولید گاز شاهد آمادگی کامل نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق این مجموعه هستیم. 

به گزارش شانا، احمد باهوش گفت: آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و دستاوردهای این مجموعه همسو با تولید پایدار گاز در ماه‌های سرد سال است. 

وی تصریح کرد: در ابتدای راه‌اندازی پالایشگاه‌های پارس ۲، متناسب با وضع توسعه شبکه برق‌رسانی منطقه پارس جنوبی، تنها تأمین‌کننده برق آن پالایشگاه‌ها، نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بود که به‌منظور افزایش ظرفیت تولید شبکه و تدارک برق پشتیبان، نسبت به اتصال به نیروگاه ایران ال‌ان‌جی در سال ۱۳۹۹ و تأمین بخش اعظم برق مصرفی پالایشگاه‌های پارس ۲ از این نیروگاه اقدام‌های لازم انجام شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: به‌دلیل مخاطرات ناشی از قطع خطوط ارتباطی مستقر در ارتفاعات کوهستانی به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و نبود امکان عملکرد جزیره‌ای نیروگاه ایران ال‌ان‌جی، تغییر در آرایش شبکه ضروری می‌نماید که بر این اساس طی نشست‌های متعدد با وزارت نیرو و انجام مطالعات فنی، طرح اتصال به شبکه سراسری برق از پارس ۲ و نیروگاه ایران ال‌ان‌جی در مهرماه امسال اجرا شد.

باهوش تصریح کرد: با انجام این اقدام مهم افزایش نقاط پشتیبان دریافت برق از شبکه سراسری وزارت نیرو، مشکل بی‌برقی پالایشگاه‌های پارس ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی در اثر قطع خطوط ارتباطی در مناطق کوهستانی به‌طور اساسی و کامل رفع شد.

وی تأکید کرد: همچنین به‌منظور آمادگی حداکثری تجهیزات، همه بازدیدهای دوره‌ای پست‌ها و خطوط انتقال در ماه‌های گرم سال انجام شده و در صورت ضرورت انجام تعمیرات اضطراری مخاطره‌آمیز در شبکه برق‌رسانی، ارزیابی‌های ریسک مطابق دستورعمل‌های مدون انجام شده و اجرای کار پس از اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 467691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =