معاون اول رئیس‌جمهوری برای بررسی چالش‌های انرژی و آب وارد سیستان و بلوچستان شد

معاون اول رئیس‌جمهوری با هدف بررسی چالش‌های انرژی و آب در استان سیستان و بلوچستان و پیگیری روند اجرایی مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری وارد شهر زابل شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، محمد مخبر صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در بدو ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از دستور رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان مأموریت و توفیق داشتیم با گروهی از دولت و نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کنیم، گفت: حل مشکلات آبی این استان یکی از اهداف این سفر است و نباید استانی همانند سیستان‌وبلوچستان با ظرفیت همجواری در کنار دریا و سفره‌های زیرزمینی از مشکلات کم آبی و خشکسالی رنج ببرد.

وی تأکید کرد: انتقال آب از دریا و استخراج آب‌های ژرف از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای حل مشکلات آب این استان است، همچنین با پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی به‌دنبال پیگیری حقابه هیرمند هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین حل مشکلات سوخت و جایگاه‌های عرضه سوخت در استان سیستان و بلوچستان را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و افزود: در نشست‌های این سفر مسائل اشتغال و مسکن بررسی و روند اجرایی مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به این استان پیگیری می‌شود.

بازدید از ذخایر آبی و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، شرکت در شورای اداری استان و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی و عمرانی نظیر بیمارستان و مراکز درمانی، خطوط انتقال برق، مدرسه و... از برنامه‌های مخبر در این سفر است.

معاون اول رئیس‌جمهوری را در این سفر یک روزه وزیران نفت و نیرو و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و هشت نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند.

کد خبر 467701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =