احیای چاه‌های نفتی کم‌بازده سرمایه‌های کشور را احیا می‌کند/ الگوبرداری صنایع از صنعت نفت باید تداوم یابد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از لزوم مشارکت جوانان در بخش‌های مختلف کشور یاد کرد و ضمن تأکید بر لزوم پیوند صنعت نفت با جوامع علمی گفت: اقدام اخیر وزارت نفت برای احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال، سرمایه‌های کشور را احیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، مصطفی میرسلیم عصر امروز (سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در آیین تنفیذ نخستین قرارداد احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال شرکت ملی نفت ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) گفت: اگر برای ایران تاریخ نوین صنعتی تعریف کنیم، بخش مهمی از آن به صنعت نفت معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه همه صنایع کشور مهم هستند، تصریح کرد: البته ۷۰ درصد صنعت در نفت و گاز خلاصه می‌شود و ما باید اهمیت آن را بدانیم و برای آن تلاش کنیم.

نماینده تهران در مجلس وجود صنایع نفت و گاز را مزیتی اساسی دانست و افزود: بسیاری از صنایع ما از این صنعت الگو گرفته‌اند و در آینده نیز باید این الگوبرداری ادامه یابد.

فناوری بدون علم به چاه‌های ما آسیب می‌زند

میرسلیم با تأکید بر لزوم پیوند جوامع علمی و صنعت نفت در کشور گفت: برداشت غیرصیانتی مصداق فناوری بدون توجه به علم است و اکنون با اقدام اخیر وزارت نفت برای احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال سرمایه‌های ما احیا می‌شوند.

وی افزود: ما باید با طرح چنین مسائلی در مجامع علمی و پژوهشی و درگیر کردن آنها با موضوع، محمل پژوهشی ایجاد کنیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ممکن است در این مسیر خطاهایی رخ دهد، تصریح کرد: با این حال چنین اقدام‌هایی ارزشمند است و البته ما باید با افرادی که در گذشته نیز اشتباه‌هایی در این راه داشته‌اند همکاری کنیم و از تجارب آنها بهره‌ گیریم.

درگیر کردن جوانان با مسائل کشور حیاتی است

میرسلیم بر ضرورت مشارکت نیروی کار در مسائل صنعت تأکید کرد و افزود: چسبندگی نیروی کار به صنعت از مشارکت آنها در مسائل مبتلا در صنعت نشأت می‌گیرد و از این طریق احساس تعلق افراد به کشور زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مسائلی همچون موضوع احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال نفت و گاز به جوانان سپرده شود، آنها احساس مسئولیت می‌کنند و افزون بر حل مسائل، احساس تعلق آنها به کشور بیشتر می‌شود و شاهد تحول در مسائل خواهیم بود.

کد خبر 467717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =