پتروشیمی پردیس حامی تالاب‌ها و جنگل‌های حرا در استان بوشهر

مدیرعامل پتروشیمی پردیس به امضای تفاهم‌نامه‌ای با بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های حرا در استان بوشهر با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با مدیریت بهینه فرآیندها کمترین آسیب را برای محیط زیست پیرامونی خود داشته باشیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی پردیس، آیین بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها (دوم فوریه) با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیرعامل شرکت پتروشمی پردیس، معاونان، کارشناسان و رؤسای محیط زیست استان و منطقه، مسئولان نهادهای شهرستان و بخش و فعالان محیط زیست و سمن‌ها به میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس در پارک ملی دریایی نایبند عسلویه برگزار شد.

غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در این آیین با قدردانی از تلاش‌ها اظهار کرد: سعی کرده‌ایم به‌عنوان شرکتی که تأمین امنیت غذایی مردم ایران و دنیا را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است گام‌هایی برای بهبود شرایط زندگی مردم در منطقه عسلویه و مناطق پیرامونی برداریم.

وی ادامه داد: ما تفاهم‌نامه‌ای با بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های حرا در استان بوشهر با اداره کل حفاظت محیط زیست استان امضا کرده‌ایم و افزون بر آن تلاش داریم با مدیریت بهینه فرآیندها کمترین آسیب را برای محیط زیست پیرامونی خود داشته باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس بیان کرد: یکی از پروژه‌های حائز اهمیت پتروشیمی پردیس که برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود و تأثیری بسزا در کاهش مقدار آلاینده‌های منطقه عسلویه و افزایش ضریب سلامت شاغلان و ساکنان منطقه خواهد داشت پروژه پتروشیمی همت است که آذرماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

جمشیدی اعلام کرد: خاموش شدن مشعل پنج شرکت پتروشیمی منطقه، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله دی‌اکسید کربن در منطقه عسلویه ۸۳۰ هزار تن در سال، جلوگیری از خام‌فروشی محصول آمونیاک، افزایش یک میلیون تن به ظرفیت تولید اوره کشور، ایجاد اشتغال برای حدود یک‌ هزار نفر در زمان اجرای پروژه و اشتغال دائمی بیش از ۱۰۰ نفر در زمان بهره‌برداری از دستاوردهای این پروژه است.

وی با تأکید بر دغدغه‌مندی پتروشیمی پردیس برای افزایش سطح رفاه ساکنان منطقه عسلویه و بهبود وضع شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی گفت: مسئولیت اجتماعی، تعهد مسمتری است که ما در قبال مردم منطقه و زیست بوم پیرامونی به‌عهده داریم و سعی ما در مجموعه پتروشیمی پردیس این است که به‌صورت مستقیم یا از طریق شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس در موضوعاتی که برای مردم منطقه تأثیرگذار است سرمایه‌گذاری کنیم.

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین با تبریک روز جهانی تالاب‌ها، با اهدای لوح از تلاش‌های مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس برای حفاظت از تالاب‌ها و جنگل‌های حرا و میزبانی آیین روز جهانی تالاب‌ها قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان عسلویه و مدیر مؤسسه توسعه پایدار نایبند نیز در این آیین طی سخنانی از عملکرد مسئولانه شرکت پتروشیمی پردیس در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به محیط پیرامونی و حفاظت و حمایت از محیط زیست قدردانی و تشکر کرد.

قدردانی از فعالان محیط زیست و حامیان و حافظان تالاب‌ها و جنگل‌های حرا در استان بوشهر پایان‌بخش این برنامه بود که به همت پتروشیمی پردیس انجام شد.

کد خبر 468233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =