همدلی مطلوب بین بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت پالایش

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از به‌وجود آمدن همدلی مطلوب بین بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در صنعت پالایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به هرمزگان، جلیل سالاری روز شنبه (۱۵ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت نفت در استان هرمزگان  با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدام‌های قابل‌توجهی در صنعت پالایش رخ داده است، گفت: امروز شاهد افتتاح طرح ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه بندرعباس با دانش فنی بومی ایرانی بر اساس ۱۶ واحد تحت لیسانس بودیم که پیش‌تر دانش‌فنی آن از بیرون از کشور تأمین می‌شد.

وی با اشاره به دستاوردهای این طرح که شامل تولید بیش از ۱۰ میلیون لیتر فرآورده می‌شود، افزود: از محل تولیدات این طرح ۵ میلیون لیتر نفت‌گاز، ۴ میلیون لیتر فرآورده‌های ویژه و معادل ۱.۵ میلیون لیتر روغن گریدهای ۲ و ۳ در روز تولید می‌شود. 

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر احداث واحدهای پتروپالایشی اظهار کرد: با احداث پتروپالایشگاه‌ها براساس شاخص های مورد نظر به‌دنبال تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین‌دستی هستیم که امیدوارم در این زمینه نیز به موفقیت برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به حمایت‌های وزیر نفت از اجرای پروژه‌های صنعت پالایش کشور گفت: همدلی خوبی بین بخشی دولتی و بخش خصوصی در این بین به‌وجود آمده است.

سالاری با اشاره به اجرای پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با ظرفیت پالایش روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه، یادآور شد: هدف از اجرای این پروژه تکمیل زنجیره ارزش است که امیدواریم با بهره‌برداری از آن استان هرمزگان به قطب صنعتی و صادراتی تبدیل شود. 

کد خبر 468275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =