نمونه آزمایشی دستگاه هیدرولیک اسنابینگ رونمایی شد

در نخستین روز کاری سیزدهمین نمایشگاه نفت خوزستان نمونه آزمایشی دستگاه هیدرولیک اسنابینگ که یک از کارکنان شرکت ملی حفاری طراحی کرده است رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی حفاری ایران، اکبر صدیقی‌راد، کارشناس ارشد آزمایش چاه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت که این تجهیز را برای معرفی و روزآمدسازی ساخته است، گفت: این تجهیز راهبردی در به حداقل رساندن آسیب‌های مخزنی در تعمیر چاه‌های نفت و گاز در حال بهره‌برداری یا در مراحل تکمیل عملیات حفاری کاربرد دارد.

وی افزود: پیش از این نمونه‌هایی از این دستگاه از خارج خریداری شده بود، اما در عمل از آن استفاده بهینه نشد و با توجه به روند  رو به رشد فناوری  و مزیت‌های این دستگاه نسبت به دکل‌های تعمیراتی و لوله‌مغزی سیار، ساخت آن در داخل در حال مطالعه و بررسی است.

کارشناس ارشد آزمایش چاه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه انتظار می‌رود شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه روزآمد کردن و بومی‌سازی این تجهیز با اهمیت در صنعت حفاری پیشقدم شوند، اظهار کرد: مهم‌ترین مزیت کاربست دستگاه Hydroulic Snubbinig Unit تعمیر و تکمیل چاه بدون تحمیل کمترین آسیب به سازند مخزن برای صیانت از مخازن هیدروکربوری و بهینه‌سازی تولید است.

صدیقی‌راد گفت: این تجهیز می‌تواند جایگزین عملیات حفاری به روش فروتعادلی (UBD) شود و با توجه به مشکلات کم‌آبی در مناطق مختلف، بدون نیاز به آب و سیال حفاری عملیات کنترل چاه و تعمیر آن را در حداقل زمان ممکن، ظرف چند روز انجام دهد.

صدیقی‌راد درباره دیگر کاربردهای این دستگاه به استفاده از آن در نصب جداری و آستری، نصب  لوله مغزی سیار، تعمیرات کلی چاه، تعویض ابزار درون‌چاهی، بازیابی تولید، انگیزش و اسیدکاری چاه، مانده‌یابی، تمیزکاری چاه، آزمایش درون‌چاهی و نمودارهای درون چاهی اشاره کرد.

کد خبر 468648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =