درهای صنعت نفت را به روی جامعه محصل و معلم کشور باز کنیم

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت اظهار کرد: از مهر ماه امسال به‌صورت هفتگی کاروان‌های راهیان پیشرفت متشکل از دانش‌آموزان و معلمان از تأسیسات صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور بازدید می‌کنند؛ باید درهای صنعت نفت را به روی جامعه محصل و معلم کشور باز کنیم تا آنها روایتگر دستاوردهای این صنعت برای نسل‌های آینده باشند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در نخستین رویداد توسعه فناوری، ایده‌های نوآورانه و کار جهادی (تاک) با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران تولید پتروشیمی کشور ۱.۵ میلیون تن بود که امروز ظرفیت تولید به ۹۲ میلیون تن رسیده است، افزود: شاخص صنعت نفت کشور دانش فنی و علم است و تکامل این علم و دانش فنی را می توانیم در صنعت پتروشیمی پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز نفت و گاز کشور در مجتمع‌های پتروشیمی کشور به بیش از ۵۵۰ نوع محصول پتروشیمی می‌شود، افزود: تا ۱۵ سال آینده ظرفیت تولید در حوزه پتروشیمی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت اظهار کرد: با تفکر بسیجی‌وار قصد داریم هرچه سریعتر زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را تکمیل کنیم، روزگاری در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور بیش از ۵۰ هزار مستشار خارجی کار می کردند  اما امروز این صنعت بدون حتی یک مستشار و کارشناس خارجی در حال ادامه حیات خود است.

شاهمیرزایی به وجود ۹۹ کاتالیست در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم در این زمینه به خودکفایی کامل برسیم.

وی افزود: از مهرماه امسال به‌صورت هفتگی کاروان‌های راهیان پیشرفت متشکل از دانش آموزان و معلمان از تأسیسات صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور بازدید می‌کنند؛ باید درهای صنعت نفت را به روی جامعه محصل و معلم کشور باز کنیم تا آنها روایتگر دستاوردهای این صنعت برای نسل‌های آینده باشند.

کد خبر 468735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =