شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مجوز صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج کشور گرفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد که این مجموعه پس از ۴۴ سال مجوز صدور خدمات فنی و مهندسی را به خارج دریافت کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در اهواز اظهار کرد: دشمن به‌دنبال کشیدن کمربند امنیتی به دور کشور و تحریم‌ها همان کمربند امنیتی است‌.

وی افزود: راه شکست و خنثی‌سازی تحریم‌ها داشتن همکاری و مناسبات بیرونی با دنیا و کشورهای همسایه است.

دانشی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با همه توان گفت: شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان از این بابت نگران نباشند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر داشتن ارتباطات و مناسبات قوی با دنیا و شدنی بودن آن، گفت: خوشبختانه پس از ۴۴ سال دولت مجوز صدور خدمات فنی و مهندسی را به ما داد.

دانشی با اشاره به برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور تصریح کرد: ظرفیت صنعت نفت در داشته‌های محدودی که ما را در آن نگه داشتند بسیار بالاست، در حالی که زنجیره‌های ثروت و ارزش در صنعت نفت بسیار بالا هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع باید با شیوه‌های نو و به‌صورت هدفمند مدیریت شود و دشمن دشمنی خود را دارد و ما نیز باید هوشمندی خود را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در همین محدودیت‌ها توانایی‌های ما زیاد است و می‌توانیم با همین ظرفیت‌ها کارهای بزرگی برای درآمدزایی کشور ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از بی‌برنامگی دولت پیش در صنعت نفت و مغفول ماندن آن گفت: اکنون برنامه‌های ۵ ساله، ۱۰ ساله و ۱۵ ساله در صنعت نفت تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به رشد سه برابری فعالیت‌ها در حوزه دانش‌بنیان افزود: در بخش تولید بار اول نیز اقدام‌های مؤثری انجام شده است و یکی از شرکت‌های موفق در این زمینه بوده‌ایم.

دانشی برگزاری نمایشگاه‌های صنعت نفت را در خوزستان بسیار مهم دانست و یادآور شد: در سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان نیز از نظر کمّی و حضور مراکز دانش‌بنیان بسیار مطلوب بوده است.

وی با انتقاد از طرح‌های توسعه و ازدیاد برداشت موسوم به طرح‌های ۲۸ مخزن تصریح کرد: این قراردادها از ابعاد مختلف دچار مشکل بودند و در تلاش هستیم مشکلاتی را که با واگذاری کار تخصصی حوزه صنعت نفت به بخش خصوصی به‌وجود آمده بود حل کنیم و سپس این طرح‌ها اجرایی شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تعدادی از شرکت‌هایی که قرار بود در طرح‌های ۲۸ مخزن فعالیت کنند اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند و در حال ترک طرح هستند، اما شرکت‌های توانمند با تلاش‌های انجام‌گرفته و با حل مشکلات این طرح‌ها، کار خود را ادامه خواهند داد.

دانشی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان وزارت نفت و دفاع تصریح کرد: این کار انجام شد تا مناسباتی میان این دو بخش مهم کشور شکل بگیرد و از لبریز دانش در بحث‌های دفاعی که نیازمندی حوزه نفت است استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیش‌قراول این مذاکرات با بخش دفاعی کشور، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، گفت: مذاکرات بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم و درباره فناوری‌های پیشرفته با وزارت دفاع در حال صحبت‌ هستیم تا منجر به عقد قرارداد شود و از سرریز فناوری وزارت دفاع استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفتی کشور ۸۰ درصد نفت را تولید و خوراک ۹ پالایشگاه نفت کشور را تأمین می‌کند.

سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۱۷ تا ۲۰ بهمن‌ماه با حضور ۲۷۰ شرکت تولیدکننده و فناور در نمایشگاه بین‌المللی کیانپارس اهواز برپاست.

کد خبر 468851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =