افزایش ۴۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت میدان آزادگان‌جنوبی در یک‌سال گذشته

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده این شرکت در میدان آزادگان جنوبی، از افزایش تولید روزانه ۴۵ هزار بشکه‌ای این میدان در طول یک‌سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، ابوذر شریفی، مدیرعامل این شرکت در خلال بازدید از سیزدهمین نمایشگاه نفت اهواز گفت: با راه‌اندازی ٣۶ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی‌، ظرفیت تولید روزانه از این میدان مشترک ۴۵ هزار بشکه افزایش یافت.

بنابراین گزارش، با اجرای ١٢٠ کیلومتر در بخش خطوط لوله جریانی و ۲۵ کیلومتر در بخش خطوط لوله انتقال نفت، تکمیل مکانیکی ۵ منیفولد، همچنین آغاز بهره‌برداری از ٢ منیفولد در یکسال گذشته، توسعه این میدان سرعت گرفت و در آینده‌ای نزدیک اهداف طرح توسعه مرحله نخست میدان نفتی آزادگان جنوبی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اعلام این نکته که اصلی‌ترین چالش در توسعه میدان، تأمین کالاهای اصلی مورد نیاز بود، افزود: با پیگیری‌های فراوان در حال حاضر این شرکت توانسته است ۲۰۰ کیلومتر لوله را تأمین کند که از مهم‌ترین اتفاقات در این بخش، ساخت خط لوله جریانی سرویس ترش به روش HFW به‌صورت کاملا داخلی و برای نخستین بار در کشور است.

کد خبر 468862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =