افزایش ۱۲ درصدی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری/ استان‌های پرمصرف را بشناسید

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۱ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به زمان مشابه هفته پیش، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا جولایی در این باره به خبرنگار شانا گفت: روند مصرف گاز طبیعی در کشور با توجه به برودت هوا طی روزهای آینده هم سیر صعودی دارد که نیازمند مصرف بهینه همه هموطنان است.

وی با تأکید بر اینکه شبکه گاز اکنون در همه کشور پایدار است، تصریح کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران در ۲۴ ساعت گذشته پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در مصرف گاز طبیعی بودند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: از ابتدای امسال تا امروز بیست‌وسوم بهمن‌ماه، تعداد روزهایی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود، به ۴۶ روز رسید؛ این در حالی است که پارسال مجموع روزهایی که مصرف گاز در این بخش‌ها به بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید، تنها ۱۳ روز بود.

جولایی با بیان اینکه این مقدار مصرف بخش خانگی و تجاری حدود ۷۵ درصد کل گاز تولیدشده در پالایشگاه‌ها است، اعلام کرد: با توجه به شدت برودت هوا، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی تجاری طی روزهای آینده به ۶۷۰ میلیون مترمکعب هم برسد.

وی تأکید کرد: از آن‌جا که اولویت در گازرسانی با بخش خانگی و تجاری است، افزایش مصرف در این بخش به ناچار سبب اعمال محدودیت بیشتر در بخش صنایع و نیروگاه‌ها خواهد شد، لذا بار دیگر از هموطنان عزیز درخواست داریم تا با رعایت نکات ساده مانند، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل و ...، کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی را رقم بزنند تا امکان حفظ جریان پایدار گاز برای همه نقاط کشور فراهم باشد.

کد خبر 468934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =