احتمال تداوم افزایش نرخ بهره قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (سوم اسفندماه) با توجه به افزایش نرخ بهره مورد انتظار و اثرش بر تقاضای سوخت، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (سوم اسفندماه) در پی احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده و به‌دنبال آن نگرانی درباره کاهش رشد اقتصاد جهانی و  تقاضای سوخت کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل در ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز پس از ثبت کاهش ۱.۲ درصدی در روز سه‌شنبه (دوم اسفندماه)، با ۲۳ سنت افت به ۸۲ دلار و ۸۲ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام  شاخص دبلیوتی‌آی برای تحویل در ماه آوریل با ۲۱ سنت کاهش به ۷۶ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه معامله شد، در حالی که قیمت این شاخص نفتی برای تحویل در ماه مارس که روز سه‌شنبه (دوم اسفندماه) منقضی شد ۱۸ سنت کاهش یافت.

بانک مرکزی آمریکا صورت‌جلسه آخرین نشست خود را که به معامله‌گران نگاهی اجمالی به پیش‌بینی نرخ بهره ازسوی مقام‌های ارشد را می‌دهد، امروز منتشر خواهد کرد، داده‌های اخیر نشان داد که آمارهای اشتغال و شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده آمریکا قوی‌‍تر از حد انتظار است.

نرخ‌های بهره بالاتر ارزش دلار را بالا می‌برد و قیمت‌گذاری نفت بر مبنای دلار را برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر می‌کند.

با این حال، گزارش‌های اقتصادی دیگر از ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، نشانه‌های نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهند.

سرنا هوانگ، رئیس بخش تحلیل ورتکسا گفت: نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصاذی، قیمت نفت را محدود می‌کند، اما بازار نسبت به بهبود تقاضای چین به‌ویژه در زمینه تقاضای بنزین و سوخت جت، محتاطانه خوش‌بین است.

کد خبر 469401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =