رؤیای ایرانی طراحی، ساخت و توسعه صنعت پتروشیمی به واقعیت تبدیل شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز ایران نه‌تنها صنعت پتروشیمی را مدیریت می‌کند، بلکه طراحی می‌کند، می‌سازد و توسعه می‌دهد. این رؤیای ایرانی است که به واقعیت تبدیل شده و ارزشمند است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در آیین گشایش نهمین جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین که در شهرک بعثت شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد با تبریک ماه پر خیر و برکت شعبان اظهار کرد: ایران گلستان اقوام است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به برنامه‌های فرهنگی که به‌منظور نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، اهمیت ویژه می‌دهد و پشتیبان اقدام‌های فرهنگی خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها خارجی‌هایی را که قصد تحقیر مردم ایران را داشتند از سرزمین بزرگ ایران بیرون کردیم، بلکه با ساختن صنعت عظیمی همچون پتروشیمی و ساخت و مدیریت آن به دنیا ثابت کردیم ایرانی‌ها توانایی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف علم، فناوری و مدیریت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مقایسه مقدار تولید محصولات پتروشیمی در زمان حکومت طاغوت و پس از انقلاب اسلامی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی مقدار تولید واقعی محصولات پتروشیمی در کل کشور حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود در حالی که امروز صنعت ارزشمند پتروشیمی به‌واسطه ابتکار جوانان تحصیل‌کرده و کارگران پرتلاش صنعت به ظرفیت نصب شده بیش از ۹۰ میلیون تن رسیده است.

شاهمیرزایی افزود: ۴۵ سال پیش و در زمان حکومت پهلوی اداره کردن یک واحد صنعتی یک رویا به شمار می‌آمد؛ امروز نه تنها مدیریت می‌کنیم بلکه طراحی می‌کنیم، می‌سازیم و توسعه می‌دهیم؛ این رؤیای ایرانی است که به واقعیت تبدیل شده و ارزشمند است.

معاون وزیر نفت، ظرفیت ۹۰ میلیون تنی صنعت پتروشیمی ایران که در سایه شدیدترین تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در حوزه‌های فناوری، حمل و نقل و انتقال ارز، به وقوع پیوسته است را مایه اقتدار و سربلندی دانست و گفت: کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی امروز ایرانی شده‌اند و این مایه افتخار است.

کد خبر 469442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =