گاز به شهر ریجاب و ۲۷ روستای دالاهو رسید

طرح گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای دالاهو با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عیسی زارع‌پور در سفر به استان کرمانشاه با حضور در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو با اشاره به تلاش شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم اظهار کرد: منطقه ریجاب از نظر زیرساخت‌ها مانند برق، آب، گاز، جاده  و اینترنت پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات غرب استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی گفت: با وجود آنکه دشمن همه تلاش خود را برای انحراف انقلاب از مسیر خود انجام داده و می‌دهد، اما به همت مردم منطقه، اکنون شهر ریجاب و روستاهای اطراف از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از زحمات و خدمات شرکت گاز استان و مدیریت آن همسو گازرسانی به مردم و صنایع قدردانی کرد.

مجتبی بخشی‌پور، نماینده شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بیان کرد: سرانه مصرف گاز در ایران ۶ برابر سرانه جهانی است و باید به سمت استفاده درست از منابع پیش برویم، در زمینه بهینه مصرف کردن فرهنگ‌سازی شود و مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهر ریجاب با  موانعی روبه‌رو بود که با پیگیری‌ها حل شد، گفت: تلاش‌ها و زحمات شرکت گاز استان برای گازدار شدن شهر ریجاب قابل تقدیر است.

گاز به شهر ریجاب و ۲۷ روستای دالاهو رسید

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در این آیین اظهار کرد: از ۱۳۹ روستای شهرستان دالاهو، ۱۳۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند و ۷۵ روستای آن اکنون به شبکه گاز متصل هستند و پروژه گازرسانی به ۵۴ روستا نیز در حال اجراست که با تکمیل این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز شهری در شهرستان دالاهو  به ۱۰۰ درصد و ضریب نفوذ روستایی از ۳۲ به ۴۲ درصد رسیده و با تکمیل همه پروژه‌ها، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی شهرستان دالاهو به بیش از ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی افزود: از دو  شهر باقی‌مانده، شهر سومار به‌دلیل خالی بودن از سکنه قابلیت گازرسانی ندارد و گازرسانی به ازگله به‌عنوان آخرین شهر باقی‌مانده سال آینده تکمیل می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان در سال ۱۴۰۱، سالی بی‌نظیر از نظر گازرسانی را تجربه کرد، گفت:  امسال یک شهر، ۲۰۷ روستا و ۳۰۳ واحد صنعتی با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

حسینی در پایان تصریح کرد: اکنون از ۳۵ شهر استان ۳۳ شهر گازرسانی شده‌اند و ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری ۹۹.۹ درصد و از ۲۵۴۵ روستای استان نیز ۲۰۳۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که عملیات گازرسانی به ۲۰۲۱ روستا تکمیل شده و ضریب نفوذ گاز بخش روستایی استان به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

کد خبر 469579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =