رزمایش عملیات اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما در فرودگاه خارک برگزار شد

رزمایش عملیات اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما با هماهنگی نیروهای عملیاتی و با دستیابی به اهداف مورد نظر در فرودگاه شهدای جزیره خارک انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی، مدیریت ارشد شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام این خبر، بر اهمیت برنامه‌ریزی و برگزاری مانورهای سالانه به‌عنوان یکی از اقدام‌های کنترلی موثر در مدیریت ریسک های بارز مطابق با الزام‌های موجود تأکید کرد.

وی در ادامه بر اهمیت راهبردی فرودگاه جزیره خارک با وجود استقرار بزرگترین پایانه نفتی کشور و دیگر شرکت‌های نفتی و ارگان‌های نظامی و موقعیت جغرافیایی، اشاره کرد.

مدیریت ارشد شرکت پایانه‌های نفتی ایران هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی هنگام وقوع شرایط اضطراری و کاهش تبعات احتمالی، هماهنگی همه واحدها، ادارات و بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی در شرایط اضطراری، ارزیابی سطح آمادگی گروه‌های واکنش و پشتیبانی، ارزیابی کارایی کمی و کیفی تجهیزات مقابله با شرایط اضطراری و شناسایی نقاط قابل بهبود و تعریف اقدام‌های اصلاحی مورد نیاز برشمرد.

محمدجواد دریالعل، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) پایانه نفتی خارک نیز گفت: در این مانور ارگان‌های اچ‌اس‌ئی پایانه نفتی خارک، مراقبت پرواز، ایمنی زمینی فرودگاه، حراست فرودگاه، سپاه حفاظت فرودگاه، مجموعه مدیریت فرودگاه، اورژانس ۱۱۵ و بهداشت و درمان صنعت نفت، روابط عمومی و ... به نقش آفرینی پرداختند.

وی درباره مراحل اجرای مانور اظهارکرد: طبق سناریوی طراحی شده، هواپیمای Foker۱۰۰ با ۸۵ مسافر پس از یک ساعت و پانزده دقیقه پرواز از فرودگاه مبدا در موقعیت تقرب جهت فرود در باند فرودگاه مقصد قرار می‌گیرد، خلبان به هنگام تقرب به منظور فرود متوجه بالا رفتن دمای موتور سمت چپ و آتش گرفتن آن می‌شود. از آنجا که یکی از موتورها از دست رفته است، خلبان با اعلام وضعیت به برج مراقبت تصمیم به نشستن در فرودگاه مقصد می‌گیرد. با هماهنگی کلیه دستگاه‌های ذی ربط و فرماندهی اچ‌اس‌ئی عملیات اطفاحریق با خارج شدن تمامی مسافران (شامل چهار نفر مصدوم) ادامه یافت.

دریالعل ادامه داد: پس از پایان عملیات و اطمینان از ایمن بودن صحنه حادثه و خروج همه مسافران، هواپیما و صحنه حادثه توسط نیروهای حراست و امنیت فرودگاه به‌منظور حفظ شواهد احتمالی کشف علت حادثه، قرنطینه شد.

کد خبر 470106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =