مُهر تأیید نمایندگان خانه ملت بر تحقق وعده‌های وزیر نفت دولت سیزدهم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دستاوردها و تلاش‌های سازنده وزارت نفت دولت سیزدهم برای توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای کوشش بی‌وقفه به‌منظور توسعه بخش‌های مختلف صنعت نفت و تحقق اهداف تعیین شده از وزیر نفت قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری بارها در سخنان خود تأکید کرده است که قرار است دولت سیزدهم، دولت صادق‌الوعد باشد و اهدافش را تا رسیدن به نتیجه دنبال کند. در این میان وزارت نفت از جمله وزارتخانه‌هایی بوده است که با وجود فشار شدید تحریم‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنایع نفت نفت و گاز، به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده و منشأ تحولات مثبتی در این صنعت بوده است.

در این همین زمینه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه مختلف در صحبت‌ها و گفته‌های خود چه در صحن علنی و چه در آیین گشایش پروژه‌های نفتی و گازی، از وزیر نفت دولت سیزدهم به‌دلیل عمل به وعده‌ها تشکر کردند و اوجی را وزیر عملگرای دولت سیزدهم نامیدند.

در ادامه بخشی از گفته‌های نمایندگان مجلس درباره عملکرد وزیر نفت را می‌خوانید:

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی ۲۰ اسفندماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ به تربت‌جام به‌دلیل عمل به وعده داده‌شده از سوی وزیر نفت درباره اجرای این پروژه، از وی قدردانی کرد و اوجی را «وزیر نفت صادق‌الوعده» نامید.

وزیر نفت به هر قولی که داده عمل کرده است

در همین حال، احمد مرادی، نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ۱۵ بهمن‌ماه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت نفت در هرمزگان با بیان اینکه بی‌تردید اوجی یکی از بهترین وزیران دولت و به‌دنبال کار بی‌حاشیه است، اظهار کرد: وی به هر قولی که داد عمل کرده است.

اوجی از جمله وزیرانی است که توانسته‌ در وزارت نفت تحول ایجاد کند

موسی احمدی، ۱۱ اسفندماه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با اشاره به اینکه اوجی از جمله وزیرانی است که توانسته‌ در وزارت نفت تحول ایجاد کند، گفت: بنده شاهد ایثارگری‌های شبانه‌روزی ایشان بوده و هستم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نظر توانمندی و استفاده از توان سازندگان داخلی در وزارت نفت اتفاق‌های عظیمی طی یکسال‌ونیم اخیر رخ داده است که ریشه در نگاه وزیر نفت به سمت داخل و پیمانکاران ایرانی دارد.

ناترازی گاز در زمستان را با مدیریت مطلوب وزیر نفت پشت سر گذاشتیم

مالک شریعتی‌نیاسر در نشست علنی دوم بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی تصریح کرده بود: با مدیریت مطلوب دولت و وزیر نفت، به‌ هر حال ناترازی گاز در زمستان را پشت سر گذاشتیم، اما باید در این باره فکر اساسی کرد.

عملکرد وزیر نفت در صنایع نفت و گاز مطلوب است

مصطفی طاهری، ۲۲ آذرماه در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عملکرد وزیر نفت در حوزه صنعت نفت و گاز مطلوب بوده است، افزود: وزیر نفت در این نشست قول داد که از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و قطعه‌سازان داخلی استفاده شود که البته اطمینان داریم این قول عملی خواهد شد.

قدردانی اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از عملکرد وزارت نفت

در عین حال، نمایندگان عضو کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ۱۹ مهرماه امسال طی دیداری از اوجی و مدیریت وی در زمینه افزایش فروش و صادرات نفت، مدیریت مناسب توزیع سوخت زمستانی و دیگر فرآورده‌های نفتی، عملکرد موفق در حوزه دیپلماسی انرژی و ارتباط مناسب با کشورهای همسایه در بخش انرژی، همچنین استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری تشکر و قدردانی کردند.

دیدگاه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده آن است که وزارت نفت با راهبری اوجی در بخش‌های مختلف به‌ویژه دیپلماسی انرژی در بیرون از مرزها و اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌هایی همچون گازرسانی در همسویی کامل با مجلس شورای اسلامی عمل کرده است. اگرچه هنوز در نیمه راه فعالیت دولت سیزدهم هستیم، انتظار می‌رود تا پایان کار دولت، وزارت نفت بتواند افق‌های تازه‌تری را بگشاید و در انجام امور باقی‌مانده موفق عمل کند.

داود رمضانی

کد خبر 470297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =