تجدید دیدار با یادمان‌های دفاع مقدس، جهاد در صنعت نفت را ماندگار می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران،‌ اعزام کاروان‌های راهیان‌ نور به مناطق جنگی در دوره دفاع مقدس را عاملی مؤثر در زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بدنه صنعت نفت دانست و گفت: جهاد در صنعت نفت با یادآوری رشادت‌ها، ایثارها و جانفشانی‌های مردمان این مرز و بوم محقق می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر با حضور در آیین بدرقه کاروان‌های راهیان‌ نور، بر اهمیت تداوم اعزام این کاروان‌ها تأکید کرد و گفت: دیدار از یادمان‌های دفاع مقدس می‌تواند روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در مجموعه صنعت نفت تقویت کند که عاملی مؤثر در تحقق جهاد اقتصادی در صنعت نفت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، برگزاری مستمر رویدادهایی از این دست را بسیار پراهمیت خواند و تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه این رویدادهای مناسبتی از جمله امور تأثیرگذار فرهنگی در مجموعه شرکت ملی نفت ایران است و انتظار می‌رود فرآیند انجام آن، همچون گذشته با قدرت انجام شود.

بنا بر این گزارش، به‌منظور پاسداشت هشت سال دوران دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، صبح دیروز (یکشنبه، ۲۸ اسفندماه) جمعی از کارکنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران در قالب کاروان راهیان‌ نور، تهران را به مقصد جنوب کشور ترک کردند.

در آیین بدرقه این کاروان اعزامی، محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت و یعقوب علی طالبی، فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی نفت ایران حضور داشتند.

بخش قابل‌ملاحظه‌ای از این گروه اعزامی را جوانان و نسل آینده‌ساز کشور تشکیل داده است که برای نخستین‌ بار در این اردوها شرکت کرده‌اند، همچنین مقرر شده است دو کاروان دیگر از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران از شمال و عسلویه به گروه اعزامی بپیوندند.

بازدید از یادمان‌های هویزه، طلائیه، فکه، شهدای شلمچه، اروند کنار و معراج شهدای اهواز بخشی از برنامه بازدید گروه اعزامی کاروان راهیان نور است.

اعزام کاروان راهیان‌ نور در حوزه بسیج صنعت نفت و شرکت ملی نفت ایران در قالب «کاروان راهیان پیشرفت»، هر ساله انجام می‌شود و هدف از آن آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و و تقویت روحیه خودباوری در نسل انقلابی صنعت نفت است.

این اردو از ۱۵ اسفندماه آغاز شده است و تا دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 470509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =