سیستم حفاظت کاتدی میترینگ آذرپاد پایانه نفتی خارک بازسازی شد

سیستم حفاظت کاتدی میترینگ ساحل آذرپاد شامل نوسازی سیستم کابلینگ، جابه‌جایی رکتی فایر شماره ۷ و ۸ و ایجاد حوضچه آندی در ضلع جنوبی خطوط لوله ۵۶ و ۲۰ اینچ در پایانه نفتی خارک بازسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی، سرپرست این شرکت در بازدید از مناطق عملیاتی اعلام کرد که مقرر شده سیستم حفاظت کاتدی میترینگ ساحل آذرپاد پایانه نفتی خارک در سریع‌ترین زمان ممکن نوسازی شود.

همچنین با توجه به فرسودگی کابل‌های انتقال جریان دو عدد رکتی فایر شماره ۷ و ۸ در محوطه میترینگ ساحل آذرپاد و کاهش اختلاف ظرفیت مورد نیاز، با تلاش کارشناسان اداره تعمیرات خطوط لوله رکتی فایرهای موجود به محل جدید در ضلع غربی محوطه میترینگ منتقل شدند.

بستر آندی ضلع جنوبی خطوط لوله احیا و در سرویس عملیاتی قرار گرفت، صرفه‌جویی انجام‌شده در این پروژه حدود ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سیستم حفاظت کاتدی یکی از روش‌های محافظت از خوردگی فلزات توسط کاتد، قرار دادن سطح فلز در یک سلول الکتروشیمیایی است. این سیستم یکی از مؤثرترین روش‌های جلوگیری از خوردگی برای سازه‌ها و خطوط مدفون در خاک یا ساخته‌شده در دریاست.

کد خبر 470583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =