لازم است در مواردی مانند گاز و برق الگوی مصرف تعریف شود/ قدردانی از کار جهادی وزارت نفت در بهره‌برداری از طرح‌های نفتی و گازی

رئیس‌جمهوری گفت: در موضوع آب، برق و گاز و این‌گونه مسائل به‌طور حتم لازم است الگوی مصرف تعریف شود و در رسانه ملی و توسط آنهایی که تریبون‌دار هستند، بر الگوی مصرف صحیح تبلیغ شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، هفتم فروردین‌ماه) در همایش سراسری مدیران دولت مردمی با بیان اینکه در آغاز به‌کار دولت سیزدهم با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، اظهار کرد: در اوایل پارسال با حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور روبه‌رو شدیم و دشمنان ۴۸ ساعت همه جایگاه‌های توزیع بنزین را از کار انداختند.

وی افزود: فکر می‌کردند در این موضوع می‌توانند بحران اجتماعی ایجاد کنند و به‌واسطه آن نارضایتی تشدید شود، اما دیدیم که مردم با هوشیاری عمل کردند و مسئولان و وزارت نفت نیز پیگیری کردند و مشکل برطرف شد. دشمنان همه توطئه‌ها را به‌کار بردند تا بین مردم و مسئولان فاصله بیندازند، اما موفق نشدند.

رئیس‌جمهوری به بیان برخی ناترازی‌ها از جمله ناترازی در بخش انرژی اشاره و تصریح کرد: این ناترازی‌ها را باید تراز کرد که تراز کردن آن به اقدام و عمل و به تلاش شبانه‌روزی نیاز دارد.

رئیسی ادامه داد: انضباط مالی در دولت بسیار مهم است؛ رهبری در سخنرانیشان در مشهد درباره جلوگیری از اسراف صحبت‌هایی فرمودند که مخاطب نخست دولتی‌ها هستند، البته مردم هم مخاطب هستند، اما اول ما مخاطب هستیم.

وی گفت: در آب، برق و گاز و این‌گونه مسائل لازم است الگوی مصرف تعریف شود. در رسانه ملی و از سوی آنهایی که تریبون‌دار هستند بر الگوی مصرف صحیح تبلیغ شود. اینکه ۱۰۶ میلیون، ۱۱۴ میلیون یا ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین در یک روز مصرف شود، تا کجا می‌خواهیم پیش برویم؟ حتی با وجودی که کارخانه، پالایشگاه‌ها یا پتروپالایشگاه‌های دیگری هم ایجاد می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: دولت باید انضباط مالی را با جلوگیری از اسراف از خود آغاز کند، از این رو همه دستگاه‌ها و بخش‌ها در ارتباط با خودمان را موظف بدانیم تا کم‌هزینه و پربهره حرکت داشته باشیم.

رئیسی ضمن قدردانی از طرح‌هایی که به‌تازگی در بوشهر و آبادان از سوی وزارت‌ نفت به بهره‌برداری رسیدند، گفت: بعضی از این طرح‌ها در حالی که بنا بود دو تا سه سال زمان ببرند در کمتر از ۸ تا ۱۰ ماه به سرانجام رسیدند و این نشان می‌دهد کار جهادی می‌تواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشد.

وی در تشریح کار جهادی اظهار کرد: کاری که با اراده و تصمیم انجام شود و هدف داشته باشد، کار جهادی است و در چنین مسیری ما همواره باید دشمن را روبه‌روی خود ببینیم.

رئیس‌جمهوری افزود: دشمن نمی‌خواهد ما تولید، پیشرفت، علم رشدیافته و فرهیختگان را داشته باشیم و همواره به گستردگی داشته‌هایمان از سوی دشممن تهدید می‌شویم.

رئیسی راه مقابله با دشمن را حرکت جهادی و تلاش مضاعف دانست و تأکید کرد: از دولت انقلابی انتظار می‌رود کارها را با درایت انقلابی انجام دهد و سریع و جهادی مسائل را حل کند که با آرام حرکت کردن و کارها را به فردا سپردن فرصت‌ها از دست می‌رود و ما وظیفه داریم از فرصت‌ها برای انجام کار مردم استفاده کنیم.

کد خبر 470586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =