روسیه کاهش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای را تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کرد

روسیه از تمدید کاهش عرضه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، دولت روسیه روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کاهش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام  خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی تمدید خواهد کرد.

روسیه این اقدام را چند دقیقه پس از بیانیه‌های عربستان سعودی، کویت، عمان، عراق و امارات متحده عربی برای کاهش داوطلبانه تولید نفت در قالب توافقنامه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) تا پایان سال جاری میلادی اعلام کرد.

دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فدراسیون روسیه به‌عنوان یک مشارکت‌کننده مسئول در بازار نفت و انجام اقدامی پیشگیرانه در برابر نوسان‌های بیشتر بازارهای جهانی، کاهش داوطلبانه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ماه فوریه را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهد کرد.

این بیانیه به این معناست که روسیه اکنون دو بار کاهش تولید را که نواک برای نخستین بار در فوریه ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد، تمدید کرده است.

روسیه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱) اعلام کرده بود که تولید خود را در ماه مارس ۲۰۲۳، روزانه ۵۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد داد.

این کشور  همچنین در ۲۱ مارس (یکم فروردین‌ماه) اعلام کرده بود که کاهش عرضه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تا پایان ژوئن امسال ادامه خواهد داشت.

روسیه همچنین در ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) گفته بود: روسیه به رسیدن به سطح تولید هدف ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بسیار نزدیک است.

کد خبر 470648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =