ضرورت پروژه‌محور بودن طرح‌های مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران

مشاور اجتماعی مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران بر ضرورت پروژه‌محور بودن طرح‌ها و برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدحسن عباسی در نشست کارگروه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت که با حضور دبیر و اعضای کارگروه در ساختمان ستاد برگزار شد، گفت: پروژه‌محور بودن برنامه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران و توجه به ظرفیت‌های بومی و جوامع پیرامونی برای رونق اقتصاد منطقه در تأمین کالای مورد نیاز از جمله محورهای اساسی این شرکت در چارچوب اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر رفع مشکلات مردم در قالب طرح‌های مسئولیت اجتماعی پروژه‌محور است، افزود: به‌دنبال این هستیم که اقدام‌های مسئولیت اجتماعی را به‌صورت «فرآیندی» اجرا کنیم و به سرانجام برسانیم.

به گفته رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران، ارکان مختلف کمیته مسئولیت‌های اجتماعی در سه بخش در شرکت ملی گاز ایران شکل گرفته و این سه بخش شامل کمیته مسئولیت‌های اجتماعی محیط زیستی، امور خیرخواهانه و اخلاقی است که هرکدام کار ویژه خود را دارند.

عباسی تصریح کرد: یکی از اقدام‌های ما در این زمینه، توجه به ظرفیت‌های بومی در محل‌هایی است که تأسیسات شرکت ملی گاز ایران مانند پالایشگاه‌های گازی در آنجا مستقرند. برای مثال، پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های خود را از جوامع پیرامونی و در قالب برنامه‌های پروژه‌محور رفع کند تا اقتصاد منطقه نیز در اثر این داد و ستد شکوفا شود.

وی با اشاره به مشارکت این شرکت در طرح‌های آبرسانی در جنوب کشور گفت: با سرپرستی شرکت ملی گاز ایران و همکاری سه شرکت اصلی دیگر وزارت نفت، پروژه آب‌رسانی به سیراف و جم در مراحل پایانی است و آبگیری اولیه سد باغان هم اسفندماه سال ۱۴۰۱ انجام شد؛ اقدامی که می‌تواند همه روستاهای اطراف پالایشگاه فجر جم را به لحاظ آب‌رسانی پوشش دهد.

رئیس دبیرخانه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: نفس تأسیس و اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران بر پایه مسئولیت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم است، از این رو هرچه در این زمینه کار انجام شود، ظرفیت‌های جدید وجود خواهد داشت، اما مهم پروژه‌محور بودن مسئولیت‌های اجتماعی همسو با اهداف کلان شرکت ملی گاز ایران است؛ اهدافی که عموماً در زمینه انرژی پاک، حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌ور کردن آن به ویژه در مناطق مرزی کشور،همچنین ماندگار بودن طرح خلاصه می‌شود.

کد خبر 471073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =