۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 472048
استفاده از ۱۲ رآکتور ایرانی در طرح پتروشیمی دنا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا گفت: تاکنون پنج راکتور ساخت داخل به پتروشیمی دنا حمل شده است و هفت راکتور دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ از سوی سازندگان داخلی نصب می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از طرح پتروشیمی دنا، حسین هاشمی با اشاره به اینکه با توجه به اعمال تحریم‌ها از طرف کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر، قراردادهایی را با شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ برای ساخت تجهیزات امضا کردیم، اظهار کرد: یکی از این تجهیزات که برای نخستین بار در کشور و در کارخانه ماشین‌سازی اراک ساخته شد، راکتور تولید گاز سنتز به‌عنوان قلب تپنده پتروشیمی است.

وی افزود: تا کنون پنج راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده است و هفت راکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با بیان اینکه این طرح تا پایان سال آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: پیشرفت کلی طرح پتروشیمی دنا ۸۰ درصد است که با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول گرید A تولید خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی دنا سالانه هزار و ۳۰۶ میلیون متر مکعب گازطبیعی و ۵۲۰ میلیون متر مکعب اکسیژن است که از پتروشیمی دماوند تأمین می‌شود، ادامه داد: رقم سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۴ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است.

پتروشیمی دنا در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد، این شرکت از مجموعه شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ پتروفرهنگ و وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است.

کد خبر 472048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =